سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان از رکوردشکنی دمای بالای 50 درجه سانتیگراد در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری، سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: تعداد روزهای متوالی با دمای بالای 50 درجه سانتیگراد در اهواز در خرداد و تیرماه سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: در ماه های خرداد و تیر، در مجموع تعداد روزهای با دمای بالای 50 درجه سانتیگراد در اهواز در سال گذشته و امسال 8 روز به ثبت رسید.

سبزه زاری اذعان داشت: طی 2 هفته گذشته دمای اهواز به 52.4 و کشاورزی اهواز به 53 درجه سانتیگراد رسید که به عنوان گرم ترین شهر جهان ثبت شد و هفته گذشته 4 روز پشت سرهم دمای اهواز 51 درجه سانتیگراد بوده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان در ادامه اعلام دمای 55 درجه در سایه و 74 درجه در زیر نور آفتاب در اهواز را توسط سازمان هواشناسی سازمان ملل که در فضای مجازی منتشر شده بود را تکذیب و تصریح کرد: در سازمان ملل مرکزی که به صورت مستقل دمای هوای مناطق جهان را اندازه گیری کند وجود ندارد و نهاد مرجع گزارش های سازمان ملل در این زمینه سازمان جهانی هواشناسی است که برای کشور ما از اطلاعات سازمان هواشناسی ایران استفاده می کند.

وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته ماهشهر با 48 و ایذه با 21.2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به 46 و حداقل به 28 درجه سانتیگراد رسید.

محمد سبزه زاری گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان صاف همراه با وزش باد و تا پایان هفته تغییرات دمایی کمی پیش بینی می شود.

انتهای پیام/گ

افزایش دمای هوا در خوزستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.