مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: افزایش تخت‌های بستری بیمارستان سلمان فارسی از ۱۸۶ تخت به ۳۰۰ تخت را در دستور کار داریم.

تخت‌های بستری بیمارستان سلمان فارسی به ۳۰۰ تخت افزایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  یلدا دارابی صبح یکشنبه در بازدید نماینده بوشهر در مجلس از بیمارستان سلمان فارسی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های درمانی تامین اجتماعی استان بوشهر را به صورت جدی در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: بیمارستان سلمان فارسی به عنوان بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات درمانی به مراجعه‌کنندگان دارد و روزانه دو هزار بار مراجعه به این بیمارستان صورت می‌گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر به ضریب ۹۰ درصدی اشغال تخت‌های بیمارستان سلمان فارسی اشاره کرد و افزود: افزایش تخت‌های بستری بیمارستان سلمان فارسی از ۱۸۶ تخت به ٣٠٠ تخت را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بالاترین ضریب اشغال را در بین بیمارستان‌های تامین اجتماعی کشور دارد خاطرنشان کرد: این میزان مراجعه نشان از میزان بالای مراجعات مردمی و ضرورت توسعه آن دارد.

انجام اعمال بزرگ و فوق تخصصی

دارابی ادامه داد: در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، انجام اعمال بزرگ و فوق تخصصی در ارتوپدی مانند تعویض مفصل زانو، تعویض مفصل لگن بصورت کاملاً رایگان برای بیمه شدگان استان و استان‌های همجوار انجام می‌شود که این عمل بزرگ در استان در حال حاضر، فقط در بیمارستان سلمان فارسی انجام می‌شود.

وی با اشاره به انجام حدود سه هزار تخصصی و فوق تخصصی چشم در سال در بیمارستان سلمان فارسی، خاطرنشان کرد: در این بیمارستان با دارا بودن هشت تخت ICU، اعمال تخصصی جراحی مغز و اعصاب انجام می‌شود.

دارابی افزود: با توجه به بررسی بعمل آمده متوسط رشد بستری شدگان در مراکز ملکی، در چند سال اخیر ۱۴ درصد رشد و در مراکز طرف قرارداد ۴ درصد بوده است که بیانگر سوق تامین اجتماعی به سمت مراکز درمانی ملکی است و توسعه درمان مستقیم و افزایش تخت‌های بیمارستان ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.