اولین مرکز نگهداری شبانه‌روزی جسمی حرکتی غرب کشور در کرمانشاه افتتاح می شود.

قادری مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ گفت : با حضور استاندار و مسئولین استانی اولین مرکز نگهداری شبانه‌روزی جسمی حرکتی غرب کشور امروز در کرمانشاه افتتاح می شود.

وی گفت : این مرکز با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان با اشتغالزایی ۱۵ نفر افتتاح می گردد.

قادری افزود :برای اولین بار در کشور شاهد بازسازی روانی و اجتماعی در مناطق زلزله زده استان بودیم که باعث شد با افکار خودکشی، استرس، افسردگی و سایر مشکلات روحی و روانی مقابله کنیم.

وی افزود : ۴۴ مراکز توانبخشی در استان کرمانشاه داریم که از این تعداد ۵ مرکز شبانه روزی مخصوص معلولان ذهنی و ۶ مرکز روزنانه مخصوص این معلولان عزیز است.

قادری در ادامه از شناسایی 156 کودک مبتلا به اُتیسم در استان خبر داد و افزود: امسال نیز طرح غربالگری اتیسم در حال انجام است تا تعداد دقیق مبتلایان اتیسم مشخص شود.

وی با اشاره به فعالیت مرکز روزانه اتیسم در استان گفت: همچنین در حال مکاتبه با آموزش و پرورش برای راه‌اندازی مدرسه اتیسم در استان هستیم.

قادری در ادامه با اشاره به وجود سه گرمخانه در سطح شهر کرمانشاه گفت: بحث سرپناه و گرمخانه با شهرداری‌هاست، اما با توجه به عدم توفیق شهرداری کرمانشاه در این موضوع، بهزیستی از سالهای گذشته در این زمینه ورود کرده و هم اکنون سه سرپناه شبانه در سطح کرمانشاه داریم که به 287 بی خانمان خدمات می دهد.

وی افزود: این سرپناه ها از ساعت 8 شب بازشده و تا ساعت 7 صبح مهیای پذیرش افراد کارتون خواب هستند و خدمات بهداشتی و مشاوره و آموزش و یک وعده غذای گرم به این افراد ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از پیگیری راه اندازی سه سرپناه شبانه دیگر در کرمانشاه خبر داد و افزود: مشکل اینجاست که افراد بی خانمان تمایل چندانی برای حضور در این مراکز ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به سختی کار بهزیستی اشاره کرد وافزود: هم اکنون 632 مرکز تحت نظر بهزیستی در استان فعالیت دارند که عمدتا افراد آسیب پذیر به این مراکز مراجعه می کنند و کوچکترین اتفاقی می تواند فاجعه آفرین باشد، بنابراین نظارت بر این مراکز بسیار دشوار است.

وی افزود: خوشبختانه 95 درصد زیرساخت های بهزیستی استان سال گذشته تکمیل شده و تقریبا هیچ مرکز در حیطه کار بهزیستی نیست که در استان نداشته باشیم، هرچند در برخی مراکز با محدودیت ظرفیت پذیرش مواجه هستیم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

وجود 44 مرکز توانبخشی در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.