کارشناس اقتصاد بین الملل گفت:مبادله تجادری میان ایران و اروپا با غیر دلار می‌تواند تاثیر تحریم‌ها را کاهش دهد.

تجارت بدون دلار اروپا با ایران موجب کاهش تاثیر تحریم ها می شودبهنام ملکی کارشناس اقتصاد بین الملل در گفت و گو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره تجارت بدون دلار سه کشور اروپایی با ایران برای خنثی کردن تحریم های یکجانبه آمریکا گفت: مبادله تجادری میان ایران و سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان با پول رایج آنها و غیر دلار می تواند تاثیر تحریم‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه با خروج آمریکا از برجام ایران متحمل هزینه های سنگینی شده و در شرایط تحریمی سختی قرار گرفته است اظهار کرد: اگر کشور در شرایط فعلی نبود، مبادله تجاری براساس پول‌ رایج جهان یعنی دلار منافع بیشتر و کامل تری را برای ما فراهم می کرد اما در وضعیت موجود تجارت بدون دلار می تواند مشکلات کشور را تعدیل کند.

بیشتر بخوانید: تجارت بدون دلار اروپا با ایران نمونه‌ای از وعده‌های پوچ آنان است

کارشناس اقتصاد بین الملل با تاکید بر اینکه در شرایط عادی مبادله تجاری با پول رایج جهانی می تواند هزینه کمتر و رفاه بیشتری برای مصرف کننده داشته باشد تصریح کرد : تجارت بدون دلار در مقطع کنونی و با خروج ایالت متحده آمریکا از برجام تحریم ها را کنترل و پیامدهای منفی ناشی از آنها را کاهش می دهد.

وی در پایان با بیان اینکه اگر تجارت بدون دلار ایران با کشورهای دیگر تحقق پیدا کند خاطر نشان کرد: این شرایط به تقویت پول ملی ایران هم کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

تجارت بدون دلار کشورهای اروپایی با ایران

 

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار