فرماندار خاش:

رونق گردشگری سنگان در دستور کار دولت است

فرماندار خاش گفت: توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و رونق دادن به گردشگری در دهستان سنگان به عنوان قطب انار این استان در دستور کار دولت قرار دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش  در دیدار با مسئولان و مردم سنگان اظهار داشت: شهرستان خاش سرشار از سرمایه، ثروت، توانمندی و ظرفیت است که در تمام مناطق جای خدمت رسانی، تلاش و کار کردن وجود دارد.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته اقداماتی برای حل مشکلات مردم انجام شده، اما کافی نیست بنابراین دولت با وجود مشکلات و شرایط تحریم برای خدمت رسانی به مردم آماده است.

فرماندار سابق سرباز گفت: عشق و علاقه مردم ایران و مرزداران خاش به نظام سبب شکست نقشه‌های دشمنان شده که شایسته است به این مردم و نیاز‌های اقشار جامعه توجه شود.

وی اظهار داشت: خشکسالی‌های مستمر در دو دهه گذشته سبب شده که زندگی مردم فلج و دام‌ها و کشاورزی‌ها نابود شوند، اما نگاه دولت بر این است که عدالت اجرا و با اولویت بندی پروژه‌ها امید و نشاط به جامعه هدیه شود.

فرماندار خاش گفت: توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و رونق دادن به گردشگری در دهستان سنگان به عنوان قطب انار این استان در دستور کار دولت قرار دارد.

فرماندار خاش تاکید کرد: خدمات متوازن همراه با دلسوزی، تلاش، کوشش و دور شدن از تبعیض از سوی مسئولان سبب حل مشکلات می‌شود.

وی از وجود برخی اختلافات قومی و کشته شدن افراد بیگناه از سوی افراد جاهل و نادان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: وقتی که اسلام آمده باید اخلاق و دور شدن از جهل در جامعه نهادینه شود بنابراین همه اقشار جامعه، اعم از علما، معتمدان، نخبگان، صاحبان قلم، شعر، اندیشه، فرهنگ، رسانه و فعالان مجازی و ... باید برای ریشه کن کردن این نا امنی‌ها که جاهلانه انجام می‌شود، تدبیر کنند.

یوسفی افزود: باید تلاش مسئولان اجرای عدالت و شنیدن درد‌های مردم و رسیدگی به نیاز‌های آنان باشد.

نماینده مردم خاش، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بررسی مشکلات مردم دهستان ۱۰ هزار نفری سنگان در حوزه‌های مختلف مورد توجه مسئولان است.

علی کرد افزود: با توجه به اینکه در فصل توزیع اعتبارات و برپایی کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان قرار داریم بنابراین باید از فرصت‌های در اختیار بهره ببریم تا گره از مشکلات مردم باز شود.

وی اظهار داشت: در نشست مشترک خود با فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و رایزنی با مدیران استانی مهمترین مشکلات مردم در مباحث تامین آب آشامیدنی، برق، آموزش و بهداشت، کشاورزی، آبخیزداری، عمران و ... مورد بحث قرار می‌گیرد.
معتمدان شاخص منطقه سنگان و رئیس شورای اسلامی روستای دروک از اقدامات و تلاش‌های مسئولان در حوزه‌های مختلف قدردانی و تاکید کردند: مشکلاتی در مباحث مختلف وجود دارد که امیدواریم با همکاری مدیران، مسئولان و حمایت‌های دولت رفع شوند.

 مشکلات مردم در مباحث تامین آب آشامیدنی، مجتمع آب سنگان، مباحث آبخیزداری، بند چاه تمینی، کشاورزی، مرمت قنوات و آبخیزداری، آرد و نان، راه دسترسی مزارع، تردد خودرو‌های سنگین خطرساز، زیرسازی راه‌های روستایی، نبود محیط بانی، نبود روکش آسفالت معابر روستایی، شهرک دروک، درودی و راه اصلی خاش به سنگان و میرجاوه، ورزشی، تکمیل زیرساخت شهرک سنگان مرکزی و شهرک درود گردشگری، بهداشتی، ارتباطات و تلفن همراه و اینترنت، آموزشی، راه و عمران روستایی، محیط زیست، برق، روشنایی معابر و ... در روستا‌های شهرک دروک، گزک، سنگان مرکزی، تراهتی، اسپتک، گرز، درودی، درونه، گورکان، سنگان سفلی، کشیک، تپه، بولانی، کسورک، گردک، کولکو، زولگه، ملک آباد، خوشاب، چکل، چهزار و امیدیه چهزار و ... در حوزه دهستان سنگان واقع در شرق تفتان با حضور نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل بنیاد مسکن، معاونان ادارات کل بنیاد مسکن، امور آب، آب و فاضلاب روستایی و مدیران ادارات مورد بررسی قرار گرفت و برای پیشگیری از توسعه باغات، عدم گرایش کشاورزان به کشت مزارع و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و طرح‌های تامین آب، بند سنگی، لایروبی چاه‌ها و قنوات، تخصیص اعتبار به دهیاری ها، مقابله با آفات انار، تخصیص لوله آب کشاورزی، اجرای طرح‌های ورزشی و هادی روستایی و ... تصمیم گیری شد.

همچنین ضمن اهدای مقادیری لوازم و توپ ورزشی، ۲ خانه ورزش روستایی در درودی و چهزار راه اندازی شد.

خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلیومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

توجه به ظرفیت های خاش در دستور کار دولت قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار