گینگریچ: ترامپ بزرگترین اشتباه ریاست‌جمهوری‌اش را در نشست با پوتین مرتکب شد

متحد سرسخت رئیس‌جمهور آمریکا عملکرد او در نشست با همتای روسش را بزرگترین اشتباه دوره ریاست جمهوری او توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نیویورک پست، «نوت گینگریچ»، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از متحدان سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که عملکرد ترامپ در نشست مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هلسینکی فنلاند، بزرگترین اشتباه ریاست جمهوری او بوده است.

نوت گینگریچ با انتقاد از عملکرد ترامپ اعلام کرد: پرزیدنت ترامپ باید درباره اظهاراتش در هلسینکی درباره نظام اطلاعاتی کشور و پوتین توضیح بدهد. این بزرگترین اشتباه ریاست جمهوری او بود که باید خیلی فوری اصلاح شود.

روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان ترامپ و پوتین، رئیس جمهور آمریکا مخالفت خود را با ارزیابی های اطلاعاتی آمریکا و همچنین تحقیقات رابرت مولر، مسئول بررسی درباره دخالت ادعایی مسکو در انتخابات این کشور اعلام کرد و گفت فکر نمی کند روسیه در این انتخابات مداخله کرده باشد.

ترامپ با حمایت از پوتین در این نشست خبری گفت: من به نظام اطلاعاتی کشور اعتماد دارم؛ اما باید بگویم که امروز رئیس جمهور پوتین این ادعا را قویا تکذیب کرد.

اظهارات ترامپ در نشست هلسینکی تاکنون انتقاد مقامات دموکرات و جمهوری خواه زیادی را برانگیخته است و بسیاری از آنها صحبتهای رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند. جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا هم در بیانیه ای در حساب توییتر خود به شدت از عملکرد ترامپ در این نشست انتقاد کرد و نوشت سیاست هایی که ترامپ دنبال می کند برای آمریکا اصلا خوب نیست. پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت، لیندسی گارهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا و چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا از جمله افرادی بودند که از عملکرد ترامپ در هلسینکی انتقاد کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار