گزارش سایت کنفدراسیون آسیا درمورد تیم ملی فوتبال ایران

کنفدراسیون آسیا در گزارشی به بررسی عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ پرداخت.

گزارش سایت کنفدراسیون آسیا درمورد تیم ملی ایرانبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت کنفدراسیون آسیا بعد از پایان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نوشت: پنج تیم آسیایی با موفقیت، نا امیدی‌ و درس‌های زیادی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به پایان رساندند. حال تیم‌های آسیایی تمام توجه شان به حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات متحده عربی است.

ایران به عنوان تیم رده دوم رنکینگ تیم‌های آسیایی بعد از استرالیا به جام جهانی راه یافت. آن‌ها با اقتدار به عنوان تیم اول گروهشان به جام جهانی راه یافتند. اما بر خلاف ساکروس با خوشنامی بیشتری مسابقات را ترک کردند. تیم ملی با ثبات مربیگری (کی روش هشتمین سال هدایت تیم ملی را پشت سر می‌گذارد) عملکرد تاکتیکی استوار در جام جهانی ۲۰۱۸ فاصله بسیار کمی تا صعود از گروهی که گروه مرگ خوانده می‌شد داشت.

سایت کنفدراسیون آسیا با اشاره به پیروزی یک  بر صفر ایران مقابل مراکش و شکست یک  بر صفر تیم ملی مقابل اسپانیا و مساوی ۱-۱ مقابل پرتغال اضافه کرد:ایران با به ثمر رساندن یک گل دیگر مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال می‌توانست به مرحله بعدی جام جهانی ۲۰۱۸ راه پیدا کند. این در حالی است که تیم ملی با کسب ۴ امتیاز بهترین عملکرد خود را در ادوار جام جهانی به ثبت رساند و هیچ تیم آسیایی در این تورنمنت نتوانست از امتیازی که ایران گرفته امتیاز بیشتری بدست آورد. کیروش و شاگردانش بعد از بازگشت به ایران مورد استقبال پرشور مردم و هواداران تیم ملی قرار گرفتند وشایسته این توجه بودند، چون بعد از جام جهانی ۱۹۹۸ توانستند اولین برد خود را در جام جهانی بدست آورند و انتظارات را از خودشان بالا ببرند.

کنار گذاشتن سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم پرسپولیس قبل از اعزام به جام جهانی از سوی کارلوس کی روش باعث شگفتی همه شد. اما او برای آینده فکر‌هایی داشت و سید مجید حسینی که ۱۴ سال کوچکتر از سید جلال حسینی است را در ترکیب تیمش قرار داد و از او در جام جهانی نیز استفاده کرد. مجید حسینی در بازی‌های تیم ملی مقابل اسپانیا و پرتغال عملکرد بسیار خوبی داشت.

با توجه به اینکه مدافعان با تجربه تیم ملی به مرز بازنشستگی رسیدند، سید مجید حسینی ۲۲ ساله و مرتضی پورعلی گنجی ۲۶ ساله می‌توانند آینده خط فاعی تیم ملی را تضمین کنند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت:ما سال فوتبالی خوبی داشتیم و حال جام ملت‌های آسیا را پیش رو داریم. با توجه به صحبت‌هایی که با کی روش کرده ام و جو موجود می‌توانیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم.

ایران که در جام جهانی با تیم‌های بزرگی هم گروه بود عملکرد دفاعی خوبی داشت و در ۳ بازی فقط ۲ گل دریافت کرد. اما در خط حمله بی نظم بود و دو گلی که به ثمر رساند یک گل به خودی و یک ضربه پنالتی بود.

در ایران استعداد‌های هجومی زیادی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش حضور دارند و همینطور بازیکنان مستعدی مثل علی علیپور و مرتضی تبریزی که در تیم‌های باشگاهی خودشان عملکرد خوبی داشته اند. تیم ملی در بازگشت به امارات برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی‌اش در قاره آسیا به دنبال پیشرفت در عملکرد هجومی‌اش خواهد بود.


بیشتر بخوانید: AFC: ایران با درخشش در جام جهانی 2018، چشم به قهرمانی در آسیا دارد


انتهای پیام/

آخرین اخبار تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار