کمیته بین‌المللی حقوق بشر: آمریکا در اغتشاشات ایران و عراق نقش دارد

کمیته بین‌المللی حقوق بشر درباره نقش آمریکا در اغتشاشات در ایران و عراق هشدار داد.

خبرگزاری بین‌المللی حقوق بشر: آمریکا در اغتشاشات ایران و عراق نقش داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری بین المللی حقوق بشر، کمیته بین المللی حقوق بشر درباره اغتشاشات در ایران و عراق هشدار داد. بر اساس اطلاعاتی که دفتر هیثم ابو سعید، کمیسر خاورمیانه‌ای حقوق بشر (کمیسر کمیته بین المللی حقوق بشر و دبیر کل سازمان اروپایی «امنیت و اطلاع رسانی»)، به دست آورده است پایگاه‌هایی در ترکیه وجود دارد که اقدام به جذب اعضای جنبش‌های بنیادگرا می‌کنند تا پس از آموزش و توجیهات امنیتی با هدف ایجاد جنگ داخلی، آن‌ها را به مناطق جنوبی عراق اعزام کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند مسئولان سیاسی و مذهبی را ترور کنند تا به این شکل جنگ فرقه‌ای و مذهبی بپا کنند.

دفتر مذکور همچنین از وجود اطلاعاتی دال بر تحرکاتی در ایران با همین هدف خبر داده است. ضمن آنکه ممکن است گروه‌هایی از آن‌ها با تحرکات مشکوک در نجف اشرف در ارتباط باشند.

بنابر اعلام کمیته بین المللی حقوق بشر، این گروه‌ها مورد حمایت آشکار بین المللی از سوی آمریکا و متحدانش در منطقه هستند.

در پایان این اطلاعیه آمده است کمیته بین المللی حقوق بشر اسامی سرکردگان این گروه‌های وابسته به جریان‌های مختلف را در اختیار دارد. آن‌ها به سرکردگی آمریکا به دنبال خرابکاری هستند. این اقدام نقض آشکار قطعنامه ۲۶۲۵ مجمع عمومی سازمان ملل در بیست و پنجمین نشست آن است که طی آن اصول بین المللی این سازمان برای روابط دوستانه کشور‌ها براساس منشور سازمان ملل تعیین شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار