حضور سالانه بیش از ۳۰ هزار گردشگر درشهر تاریخی ساسانی استان مرکزی

سالانه بیش از ۳۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از دومین شهر تاریخی کشوردر استان مرکزی دیدن می‌کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ تابستان گردی در نراق دومین شهر تاریخی ایران چشم هر بیننده و گردشگری را مجذوب جذابیت‌های کم نظیر و منحصر به فرد آن می‌کند.

مشهدی مدیر میراث فرهنگی شهرستان دلیجان  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با بیان اینکه قدمت نراق به دوره ساسانیان باز می‌گردد، گفت: سالانه بیش از ۳۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این شهر بازدید می‌کنند.

نراقِ استان مرکزی پس از ماسوله استان گیلان، دومین شهر تاریخی ایران است و کوچه باغ‌های زیبا، با طراوت و خنک آن در این تابستان گرم، محیطی بی بدیل برای تابستان گردی است.

اسماعیلی شهردار نراق  هم گفت: این شهر از شمال به کوه آل، از مغرب در ۱۸ کیلومتری شهرستان دلیجان، از جنوب در ۲۰ کیلومتری روستای سینقان و از شرق در ۲۲ کیلومتری مشهد اردهال - مرقد مطهر امامزاده سلطانعلی فرزند امام محمد باقر (ع) قرار دارد.

  آرامش  نراق با بافت تاریخی وترکیبی از بنا‌های تاریخی 

بافت تاریخی نراق با ترکیبی از بنا‌های تاریخی، معابر سنگ فرش و آب روان و باغ‌های حاشیه آن آرامشی را برای ساکنان به همراه دارد که در جای دیگری از شهر‌های کشور یافت نمی‌شود.

از راه ابریشم گرفته تا آبشار گیسو، خانه فاضلین نراقی، امامزاده سلیمان، امامزاده زبیده خاتون، امامزاده یحیی، بازار و کاروانسرای شمس السلطنه، آب انبار حاج عبدالباقی، تاریخ کهن دیار نراق را شکل داده است.

مشهدی مدیر میراث فرهنگی شهرستان دلیجان گفت: در گذشته‌های دور نراق از مسیر‌های اصلی راه ابریشم بوده و کاروان‌های تجاری از بازار این شهر عبور می‌کردند.

بمب انرژی ،گران‌ترین شیرینی‌ سنتی ایران سوغات نراق

جوزغند، معروف به بمب انرژی و از گران‌ترین شیرینی‌های سنتی ایران سوغات اصلی نراق است و گلاب ناب محمدی، پاپوش‌های سنتی مشهور به گیوه نراقی و دست ساخته‌های چوبی از دیگر سوغات دومین شهر تاریخی ایران است.

نراق در جنوب استان مرکزی و از شهر‌های دلیجان است و حدود ۱۴۰ کیلومتر با اراک مرکز استان مرکزی فاصله دارد.

حضور سالانه بیش از ۳۰ هزار گردشگر درشهر تاریخی ساسانی استان مرکزی

 

انتهای پیام/ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.