500 میلیارد تومان اوراق مشارکت،راهگشای خط 2 قطار شهری

مجری خط دوم قطار شهری اصفهان گفت:برای امسال 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروختیم و امیدواریم با مشکل مالی روبه رو نباشیم.

سید محسن واعظی‌فر در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به ویژگی های خط2قطار شهری اظهار کرد:این خط به طول 24 کیلومتر است که 14 کیلومتر و600متر ازآن در دستور کار است.

وی افزود:از ایستگاه  شهرک امام حسین در خیابان شهید آیت‌الله غفاری تا ایستگاه مدرس در اول خیابان کهندژ را شامل می شود.

مجری خط دوم قطار شهری اصفهان با اشاره به دارا بودن 23 ایستگاه بیان کرد:از این تعداد 16 ایستگاه در دستور کار فعلی ما قرار دارد وایستگاه‌ امام حسین تقاطعی است.

واعظی‌فر با اشاره به پیشرفت کار ایستگاه اول گفت:کارایستگاه امام حسین تا حدودی انجام شده و آماده ورود دستگاه حفاری است و به محض تعمیر قطعات،روند کار ادامه می یابد.

وی در مورد ایستگاه دوم واقع در زینبیه اظهار کرد:این ایستگاه در حال اجراست و شمع ریپ های زیر آن به اتمام رسیده و در حال حفاری های پایین‌تر هستیم و حدود30 تا 35 درصد کار انجام شده است.

مجری خط دوم قطار شهری اصفهان با اشاره به ایستگاه سوم عنوان کرد:ایستگاه سوم که ایستگاه عاشق اصفهانی است در زیر چهاراه عاشق اصفهانی،تاپ ودان قسمت شمالی آن در حال اجرا است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات اظهار کرد:با محدودیت‌های مالی پیش آمده،پیشرفت هر سه ایستگاه به کندی صورت می گیرد و حدود 20 درصد کار انجام گرفته است.

واعظی‌فردر مورد اجرای سایر ایستگاه هاتصریح کرد:مطالعات در حال انجام است که بعضا در حال کامل شدن است و برای ایستگاه کاشانی فراخوان صورت گرفته تا پیمانکاران را ارزیابی کنیم.

وی افزود:برای تونل مدرس نجفی به میدان امام علی هم فراخوان جهت ارزیابی پیمانکاران صورت گرفته است.

مجری خط دوم قطار شهری اصفهان با بیان اینکه از دو طرف احداث  تونل به سمت میدان امام علی حفاری می شود،بیان کرد:این کار با دو تونل 6 متر و با دو دستگاه حفاری به سمت میدان امام علی صورت می گیرد که پیمانکار آن مشخص شده است و حدود هزار رینگ سگمنت تولید کرده است.

واعظی‌فر با بیان اینکه هنوز حفاری این تونل آغاز نشده،اظهار کرد:علاوه بر مشکلات مالی، کاتر هد تی بی خریداری شده و در حال حمل به ایران است.

وی با اشاره به هزینه کردن حدود 60 تا 70 میلیارد تومان درسال گذشته و مطالبات 50 میلیاردی پیمانکاران عنوان کرد:برای امسال حدود 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروختیم و قرار است وارد حساب شود.

مجری خط دوم قطار شهری اصفهان گفت:امیدواریم با تامین 500 میلیارد تومان اعتبار،مشکلات مالی کمتری در سال مالی جاری داشته باشیم.

انتهای پیام/م

طرح خط دو قطار شهری اصفهان در حال اجراست

برچسب ها: شهرداری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار