میرلوحی‌ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهرداری تهران برای استفاده 20 درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر‌ کار جدی نکرده است

عضو شورای شهر تهران گفت: در شهرداری تهران کار جدی در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر‌ انجام نشده است.

برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر‌ کار جدی انجام نشده استسید محمود میر‌لوحی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصوبه سال 95 دولت مبنی بر الزام دستگاه‌های دولتی‌ به تأمین 20 درصد از انرژی خود با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر‌ همانند انرژی خورشیدی اظهار کرد: در حال حاضر کار جدی در این خصوص نه در شهرداری و نه در سراسر کشور انجام نشده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ایران از حیث پتانسیل تولید انرژی‌ خورشیدی ظرفیتی‌ فوق‌العاده دارد، گفت: امیدواریم در سال‌های آینده یک تحولی رخ دهد و اگر امروز از طریق سوخت‌های فسیلی و سدهای‌ آبی می‌توانیم برق تولید کنیم، قطعاً با انرژی‌ خورشیدی چندین برابر می‌توان انرژی‌ تأمین کرد.


بیشتر بخوانید: لزوم صرفه جویی ادارات دولتی برای عبور از پیک مصرف


وی تصریح کرد: ما از این طریق‌ می‌توانیم به یکی از تولید کنندگان‌ و همچنین صادرکنندگان‌ اصلی برق به اروپا تبدیل شویم، زیرا کشورهای اروپایی کمتر آفتاب دارند و آسمان آن‌ها بیشتر ابری است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکنون کویر‌های ما به عنوان نشانه‌ای از کمبود شناخته می‌شدند، گفت: با استقرار دستگاه‌های ذخیره انرژی خورشیدی در این مناطق می‌توان انرژی‌ بالایی تولید کرد و ارزشی در تراز استان‌های نفتی به دست آورد.

وی علت عدم استقبال مسئولان‌ کشور در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر‌ را وجود نفت عنوان کرد و گفت: تا زمانی که نفت داریم، در حوزه انرژی‌های تجدید‌پذیر کار مهمی نخواهد شد.

میرلوحی در پایان خاطرنشان کرد: در قانون بودجه هم مصوباتی داشتیم تا دستگاه‌های دولتی 20 درصد از انرژی‌ خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر‌ تأمین کنند، اما در حال حاضر نه در شهرداری و نه در هیچ جای کشور در این خصوص کاری نشده و شاید از منظر‌ بهبود هوا و استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی ضرورت ویژه‌ای وجود دارد تا به این سمت حرکت کنیم.

انتهای پیام/

استفاده از انرژی خورشیدی در ادارات دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار