ثبت ۱۵۰ میلیون تردد در شبکه راه‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان/ ارتقای ایمنی شبکه راه‌ها با آموزش

مدیرکل راهداری وحمل ونقل وجاده ایی استان گلستان از ثبت ۱۵۰ میلیون تردد در شبکه راه‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مهدی میقانی در کارگاه آموزشی مدیران راهداری وحمل ونقل جاده ایی سراسر استان گلستان در علی آبادکتول گفت: اولین دوره حفاظت‌های ایمنی راه‌ها با هدف ارتقاء ایمنی عبور ومرور در راه‌های مواصلاتی استان گلستان و با افزایش سطح آگاهی همکاران با آموزش‌های مستمراست.

وی با اشاره به پنج هزار کیلومتر انواع راه‌های استان گلستان افزود: ۷۰ درصد راه‌های غیر شریانی، یا غیر اصلی هستند که راه فرعی و روستایی محسوب می‌شوند.

وی گفت:در کل شبکه و بر اساس سامانه تردد شمار در سال گذشته، حدود ۱۵۰ میلیون تردد در شبکه راه‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ثبت رسیده است.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ارتقای ایمنی شبکه راه‌ها است و باید بتوانیم با آموزش آگاهی به مدیران شهرستانی درکاهش تلفات جاده ایی و ایمنی راه‌ها تاثیرگذار باشیم.

فرهاد مهریاری معاون مدیرکل دفتر ایمنی راه وحریم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ایی کشور نیز در این کارگاه آموزشی گفت: در بحث ارتقای ایمنی راه‌ها ما در سه محور اصلی مشغول به فعالیت هستیم که یکی بالا بردن سطح فرهنگی و کار کردن در مباحث فرهنگی استفاده کنندگان از راه است.

وی ادامه داد: همچنین رعایت ضوابط و مقررات استفاده کنندگان و اعمال قانون که خیلی می‌تواند تأثیر بسیار بالایی در ارتقاء سطح ایمنی داشته باشد.

مهریاری گفت: همچنین بحث علمی مهندسی ایمنی راه‌ها است به این نحو که مهندسین ایمنی را ه. بدانند که برای ارتقاء وضعیت ایمنی راه باید در چه حوزه‌هایی با چه اطلاعاتی و استفاده از چه استاندارد‌هایی بتوانند راه‌های مناسب ایمنی را برای ارتقای وضعیت ایمنی و کاهش تصادفات ایجاد کنند.

وی گفت: عمده اهداف ما کاهش میزان خسارت یا صدماتی که به استفاده کنندگان از راه در تصادفات وارد می‌شود چرا که اصل اهداف ما کاهش صدمات و تلفات است.

مهریاری افزود:با انتقال دانش فنی روز دنیا در این دوره‌ها برای مهندسین ایمنی راه‌ها و با به کارگیری این مسائل در راه‌ها شاهد افزایش ارتقاء ایمنی و شاهد کاهش صدمات و تلفات ناشی از تصادفات باشیم.

انتهای پیام/م

 

ثبت ۱۵۰ میلیون تردد در شبکه راه‌های حمل و نقل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.