به منظور مقابله با تحرکات جدید داعش؛

موشک انداز «آتش خورشید» در مرزهای عراق و سوریه مستقر شد

منابع عراقی از استقرار موشک انداز روسیِ آتش خورشید در مرزهای این کشور با سوریه به منظور مقابله با تحرکات جدید داعش خبر دادند.

موشک انداز «آتش خورشید» در مرزهای عراق و سوریه مستقر شدبه گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منابع عراقی عصر امروز چهارشنبه 27 تیرماه از استقرار موشک انداز روسی موسوم به آتش خورشید در مرزهای این کشور با سوریه به منظور مقابله با تحرکات جدید داعش خبر دادند.

این منابع عراقی اعلام کردند که استقرار این موشک اندازهای آتشبار موسوم (تی او اس-۱ ای) در مرزها با هماهنگی دولت سوریه انجام شده است و هدف از آن غلبه بر گروههای تروریستی است که فعالیت خود را در مناطق مرزی میان دو کشور از سر گرفته اند.

موشک انداز آتشبار« تی او اس -۱ آی»که نظامیان روس آن را «سولنتسیبرگ» (آتش خورشید) می نامند برای حمایت آتشباری از پیاده نظام و تانک ها و نیز برای گلوله باران نیروهای دشمن و انهدام زره پوش های سبک و خودروهای زرهی به کار می رود.

گفتنی است که منابع عراقی قبلا اعلام کرده بودند که برای تامین امنیت مرزها این کشور با استفاده از سیستم های پیشرفته، یک حصار متشکل از سیم های خاردار و برج های بتنی در مرز مشترک با سوریه با کمترین هزینه ساخته می شود و گشت های متناوب سیار نیز در نوار مرزی میان دو کشور راه اندازی خواهد شد.

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم، فرمانده نیروهای مرزبانی عراق ضمن تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل این طرح به عنوان سپر این کشور در تامین امنیت مرزهای آن در برابر هر گونه اقدام تروریستی از سوی داعش، در این باره بیان کرده بود: ما همانند تمامی کشورهای جهان در حال انجام یک کار راهبردی برای دفاع از مرزهای خود هستیم و در آینده نیز افراد نفوذی، قاچاقچی و تروریست نمی توانند از این مرزها عبور کنند.

وی ادامه داد: نگرانی ما در حال حاضر در رابطه با مرز سوریه است، یک برنامه را نزد حیدر العبادی، نخست وزیر عراق درباره نیازمندی های این مرز مطرح کردیم و هم اکنون چهار میلیارد دینار (بیش از سه میلیون و ۳۷۵ هزار دلار) در اختیار داریم که به وسیله آن تقویت همه مرز را از مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق را آغاز کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار