توسعه فضا‌های آموزشی کنگان ضروری است

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با توجه به افزایش شمار دانش آموزان کنگان به دلیل اسکان کارکنان شرکت‌های نفت و گاز مستقر در منطقه ویژه پارس توسعه فضا‌های آموزشی این شهرستان ضرورت دارد.

توسعه فضا‌های آموزشی کنگان ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرداد ستوده روز چهارشنبه در نشست با شهرداران، بخشداران و دهیاران شهرستان کنگان افزود: برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان کنگان کتابخانه عمومی شهر سیراف به عنوان یکی از زیرساخت‌های علمی و آموزشی تکمیل و آماده بهره برداری است.

وی بیان کرد: در این ارتباط شهرداری سیراف باید برای تجهیز این کتابخانه همکاری کند.

ستوده با تاکید بر ضرورت بازنگری در طرح جامعه شهرداری سیراف افزود: باید در این زمینه کارگروه مشترک متشکل از دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک، دفتر امور شهری و شورا‌ها استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر تشکیل شود.

وی ادامه داد: شهر سیراف با توجه به زیرساخت‌های موجود از قابلیت ارتقا به بخش برخوردار است و در این زمینه باید پیگیری لازم از طریق دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری بوشهر صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفیت فیزیکی مناسب دهکده گردشگری شهر کنگان اظهار داشت: برای رونق گردشگری شهرستان باید از طریق کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان اعتبار مورد نیاز تکمیل این طرح تامین شود.

ستوده، با اشاره به اهمیت احداث جاده وفاق (حدفاصل کنگان و دیر) گفت: اداره کل راه و شهرسازی باید با تامین اعتبار لازم زمینه تسریع این طرح مهم را فراهم کند.

وی گفت: روستا‌های لاورده و لاور گل نیز فاقد شبکه آبرسانی هستند که تحقق این مهم در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر قرار گرفته است.

ستوده اظهار داشت: با توجه به نقش قابل توجه بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، افزایش شمار پزشکان متخصص این مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر آغاز شده است.

وی گفت: برای حل بخشی از مشکلات بهداشتی روستای شیرینو و لاور گل و افزایش ارتقا سطح بهداشت و سرانه خدمات درمانی آن‌ها ساخت درمانگاه در این روستا‌ها در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر قرار گیرد.

ستوده ادامه داد: با توجه به تکمیل جاده سلامت شهر بنک و به منظور ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان اداره کل ورزش و جوانان تهیه کف پوش و سایر تجهیزات موردنیاز آن را در دستور کار خود قرار دهد.

وی گفت: در ارتباط با توسعه فضا‌های فرهنگی و هنری شهر بنک نیز با توجه به تاکید استاندار باید در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار موردنیاز تکمیل آن تامین شود. 

انتهای پیام/م

افزایش شمار دانش آموزان کنگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.