کاهش جمعیت زندانیان ضروری است

مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایت سازمان زندان‌ها گفت: با توجه به محدودیت‌های زندان‌ها کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ضروری است که دستگاه قضایی نقشی مهم در این ارتباط دارد.

کاهش جمعیت زندانیان ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسماعیل نوروزی روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر افزود: کاهش جمعیت کیفری در کنار نگهداری و اصلاح و تربیت زندانیان از سیاست‌های سازمان زندان هاست، زیرا با افزایش جمعیت کیفری تحقق سیاست‌های اصلاحی و تربیتی با مشکل روبرو می‌شود.

وی اظهار داشت: براساس تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی دستگاه قضایی با اعمال مجازات‌های جایگزین می‌تواند نسبت به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اقدام کند.

نوروزی بیان کرد: همچنین آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیز از جمله دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان زندان‌های کشور گفت: کاهش جمعیت زندانیان برای تامین امنیت زندان‌ها ضروری است و باید مورد توجه دستگاه قضا باشد.

محمد حسین رحیمی بدون اشاره به آما جمعیت زندانیان کشور افزود: اطلاع و تربیت زندانیان و بازگرداندن آن‌ها به جامعه در گرو کاهش جمعیت کیفری زندان هاست.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه حبس بهترین نوع مجازات به شمار می‌رود گفت: هدف از حبس مجرمان اصلاح و تربیت است و برای رسیدن به این هدف باید از بهترین و متخصص‌ترین افراد آشنا به علوم زندان استفاده شود.

علی جمادی افزود: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی در زندان‌ها بسیاری از مجرمان و بزهکاران پس از طی دوران محکومیت خود به عنوان حافظ و قاری قرآن ترخیص می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از جرائم ناشی از بیکاری است با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای تلاش شده زمینه فراگیری بیش از ۱۰۰ حرفه در زندان‌ها فراهم شود.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به نقش این سازمان در برقراری نظم و انضباط گفت: با توجه به سیاست‌های جدید امروز آموزش و تربیت جایگزین زندانبانی شده است.

حشمت الله حیات الغیب افزود: ترویج فرهنگ و آموزه‌های دینی از جمله مولفه‌های زندان هاست که در این ارتباط ۸۰ درصد زندانیان زیرپوشش برنامه‌های آموزش مستقیم قرآن قرار دارند.

وی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای، طبقه بندی زندان ها، رسیدگی به زندانیان بلاتکلیف، استفاده از مجازات جایگزین، کاهش ۷ درصدی ورودی زندان‌های استان بوشهر، انتقال زندان‌های فرسوده و قدیمی را از جمله رویکرد‌ها و برنامه‌های اداره کل زندان‌ها و اقدامات تربیتی استان بوشهر عنوان کرد.

حیات الغیب برضرورت حل مشکل حوزه‌های قضایی کنگان، جم و عسلویه با توجه به طول مسافت نسبت به مرکز استان تاکید کرد.
در این آیین سید قاسم طباطبایی به عنوان مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر معرفی و از خدمات حمید رضا حیدری تقدیر شد.

انتهای پیام/م

ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.