وزیر نیرو:

یکی از فرضیات دشمن ایجاد اختلاف بین مردم و اقوام کشور است/ تلاش دولت برای جبران خسارات خشکسالی در سیستان وبلوچستان

بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا در حوزه وزارت نیرو وزیر نیرو گفت: حفظ حیات سیستان به وسیله توجه به موضوع آب است که باید توجه ویژه‌ای به مسئله تامین آب و چگونگی مصرف آن بپردازیم و برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه‌های زیربنایی شبکه انتقال برق مناطق مختلف سیستان  گفت: در این سفر از طرح‌های متعدد بخش آب و برق استان بازدید خواهم کرد و تعدادی نیز افتتاح خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: حفظ حیات سیستان به وسیله توجه به موضوع آب است که باید توجه ویژه‌ای به مسئله تامین آب و چگونگی مصرف آن بپردازیم و برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: امروز با هدف بازدید از طرح‌های مختلف آب و برق و شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی چند طرح به سیستان و بلوچستان سفر کردم، این دومین سفرم به این منطقه است و امیدواریم با کمک هم و مرزداران شریف استان مشکلات را حل کنیم.

رضا اردکانیان وحدت و همراهی مردم با نظام و دولت را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این روز‌ها شاهد حرکات غیرمتعارف ترامپ در تمرد از یک توافقنامه بین المللی هستیم و به زودی آثار آن را در تحریم‌هایی که اعمال می شود مشاهده می کنیم، اما در این تردیدی نیست که طراحی‌های آن‌ها براساس مفروضاتی صورت گرفته و اهدافی را دارند.

وی ادمه داد: یکی از فرضیات غلط دشمن این است که دل بسته اند بر ایجاد اختلاف و فاصله بین مردم و اقوام کشور و قطعا این استان در اهداف برنامه‌های آن‌ها است، مقابله موثر در بهم زدن فرضیات اینگونه دشمن تاثیر مثبتی در اقتدار و سربلندی نظام خواهد داشت.

وزیر نیرو گفت: مردم در سیستان و بلوچستان نشان داده‌اند که این فاصله‌گذاری‌ها هیچ گونه نتایجی به دنبال نخواهد داشت.

وی بیان کرد: انرژی در این استان دارای اهمیت است و تاثیر فراوانی در تامین آب استان دارد، امروز هفت پروژه زیربنایی شبکه انتقال برق سیستان شامل؛ خط ۴۰۰ کیلوولت سفیدآبه –ادیمی، پست ۲۳۰/۴۰۰ کیلو ولت ادیمی، خط ۲۳۰ کیلو ولت ادیمی-لوتک، خط ۶۳/۲۳۰ کیلو ولت ادیمی –هیرمند، پست ۶۳/۲۳۰ کیلو ولت ادیمی، پست ۶۳/۲۳۰ کیلو ولت هیرمند و توسعه و تکمیل پست ۶۳/۲۳۰ کیلو ولت لوتک در این منطقه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ حیات سیستان به وسیله توجه به موضوع آب است که باید توجه ویژه‌ای به مسئله تامین آب و چگونگی مصرف آن بپردازیم و برنامه‌ریزی کنیم.

اردکانیان با اشاره به مصوبه هیئت وزیران برای جبران خسارت خشکسالی در این استان، گفت: دولت برای جبران خسارات در تلاش است و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: ۵۶ درصد از اعتباری که برای اتمام طرح فاضلاب زابل اختصاص یافته برای فاضلاب زابل و زهک و زاهدان است و تلاش می‌کنیم بتوانیم اعتبار بیشتری بگیریم.

وزیر نیرو بیان کرد: برای آبرسانی به زابل و هفت شهر در این مسیر نیاز به ۱۶۰ کیلومتر لوله گذاری از چاه نیمه سوم داریم که ۱۱۰ کیلومتر آن اجرا شده و اکنون قرارداد دیگری برای ۴۶ کیلومتر دیگر در حال اجرا داریم و ۳۴ میلیارد تومان ارزش آن است و سر جمع ۱۱۵ کیلومتر از این ۱۶۰ کیلومتر کار شده و بجز هیرمند بقیه شبکه‌ها به میزان زیادی بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: قراردادی هم به ارزش ۳۲ میلیارد تومان برای ایستگه‌های پمپاژ داریم که آن نیز امیدواریم به انجام برسد.

اردکانیان با اشاره به اهمیت انرژی‌های تجدید پذیر در سیستان افزود: مزرعه ۵۰ مگاواتی بادی در منطقه میل نادر در نظرگرفته شده و برنامه شروع به کار تدوین شده است.

در این مراسم مسؤولان استانی به تشریح آخرین وضعیت استان در حوزه آب و برق پرداختند.

گفتنی است وزیر نیرو صبح امروز به دعوت نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی و با هدف بررسی و رسیدگی به مسائل مربوط به آب و برق به استان و منطقه سیستان سفر کرده است.

انتهای پیام/ع

صحبت های وزیر نیرو در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار