شیراز میزبان همایش بهره وری انرژی در صنایع بزرگ

همایش بهره وری انرژی با ارائه جدیدترین راهکار‌های صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی در شیراز برگزار شد.

شیراز میزبان همایش بهره وری انرژی در صنایع بزرگبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نسیم شکاری هماهنگ کننده ملی طرح بهره وری انرژی صنعتی ۵ صنعت انرژی در کشور گفت: این طرح از ۵ سال پیش در ایران با مشارکت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و با هدف مبارزه با تغییرات اقلیمی در جهان به کمک صرفه جویی انرژی در صنایع، اجرا شده است.

وی بیان کرد: تاکنون یک سوم مصرف انرژی در جهان به صنعت اختصاص دارد و ۳۰ درصد از گاز‌های گلخانه‌ای که عامل گرمایش زمین هستند بوسیله صنایع مختلف تولید می‌شود، که اجرای برنامه‌هایی به افزایش بهره وری و مدیریت مصرف انرژی منجر می‌شود از نظر زیست محیطی دارای اهمیت است.

شکاری هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق و سوخت‌های فسیلی در صنایع انرژی بر کشور دانست و افزود: این طرح به ارائه راهکار‌های افزایش بهره وری انرژی در ۵ صنعت پالایش نفت، پتروشیمی، آهن و فولاد، سیمان و آجر که بیش از ۷۰ درصد انرژی صنعتی کشور را به خود اختصاص داده اند، می‌پردازد.

وی اظهار کرد: در این همایش کارشناسان صنایع انرژی بر استان‌های فارس و بوشهر با شرکت در همایش بهره وری انرژی در صنایع بزرگ، با جدیدترین راهکار‌های صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی آشنا شدند.

همچنین اریک گودبرگ مشاور بین المللی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد نیز در این همایش تصریح کرد: تغییر رفتار و ارتقاء فرهنگ کارکنان صنایع مختلف می‌تواند با کمترین هزینه، صرفه جویی خوبی را در مصرف انرژی واحد‌های صنعتی ایجاد کند.

وی ادامه داد: سه عامل اصلی برای موفقیت مدیریت انرژی عوامل سیستمی و سازمانی، دانش و مهارت‌های فنی و نیروی انسانی است.

مشاور بین المللی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد اضافه کرد: برای تشویق صاحبان صنایع بزرگ به اجرای طرح‌های بهینه سازی و صرفه جویی انرژی، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) با حمایت مالی صندوق جهانی محیط زیست و با همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور، وام‌های کم بهره به این طرح‌ها پرداخت می‌شود.

این همایش یک روزه در شیراز و در راستای اجرای طرح بهره وری انرژی در ۵ صنعت انرژی در کشور برگزار شد.

انتهای پیام /ت

برگزاری همایش بهره وری انرژی در شیراز

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار