العهد گزارش داد؛

موج بازداشت‌ها در عربستان به نشانه‌ای برای اعمال قدرت تبدیل شده است

افزایش موج بازداشت‌ها در عربستان سعودی به ویژگی و نشانه‌ای برای اعمال قدرت یا آنچه عهد جدید خوانده می‌شود، تبدیل شده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت در روز‌های اخیر خبر‌های زیادی از وخامت شرایط جسمانی برخی از زندانیان در زندان‌های عربستان و بیمار شدن برخی از آنان مانند شیخ سفر الحوالی و شیخ سلمان العوده طی زمان بازداشت حکایت دارد.

در حالی که ریاض از صحبت درباره شرایط بازداشت‌شدگان و زندانیان امتناع می‌ورزد، موج بازداشت‌ها در عربستان به ویژگی و نشانه‌ای برای اعمال قدرت یا آنچه عهد جدید خوانده می‌شود، تبدیل شده است و با وجود سرپوش گذاشتن‌ها، اطلاعاتی از پشت میله‌های زندان، به بیرون درز می‌کند که سیمای آنچه را که به گفته برخی در داخل «پادشاهی ترس» روی می‌دهد، ترسیم می‌کند.

گفته برخی از زندانیان و بازداشتی‌های سابق و همچنین گزارش‌های حقوقی از وقوع نقض‌هایی آشکار از جمله شکنجه برای گرفتن اعتراف از زندانیان درباره جنایاتی که مرتکب نشده‌اند، حکایت دارد.

با وجود وخامت حال برخی از زندانیان و درخواست‌های سازمان‌هایی بین المللی از جمله دیدبان حقوق بشر و عفو بین‌الملل برای آزاد کردن آنان، این گونه برخورد‌ها با برخی از زندانیان همچنان ادامه دارد.

مایکل پیج، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیدبان حقوق بشر، گفت که تدابیر سرکوبگرانه در همه زمینه‌های عمومی زندگی در عربستان سعودی به اجرا در می‌آید. وی افزود که حالتی از نبود بخشش و گذشت در عربستان به وضوح دیده می‌شود.

از طرف دیگر یحیی عسیری، از فعالان حقوقی عربستانی، عنوان کرد که مقامات سعودی از نظارت سازمان‌های حقوقی بین‌المللی می‌ترسند، زیرا چیز‌هایی را پنهان می‌کنند و آن سرکوب واقعی زندانیان است.

انتهای پیام/

وضع وخیم زندان‌ها در عربستان سعودی

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار