سازمان ‏‏ملل ‏خواستار ایجاد گذرگاه امنیتی برای خروج ۱۴۰ هزار آواره سوری از مناطق درگیری در جنوب شرق سوریه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ‏‏ملل ‏متحد امروز جمعه از همه طرف های متخاصم در جنگ سوریه خواست به 140 هزار آواره سوری گرفتار در مناطق درگیری در جنوب شرق این کشور اجازه دهند از این مناطق خارج شوند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ‏‏ملل ‏متحد امروز ضمن این درخواست اعلام کرد برای آنکه سازمان های فعال در امور بشردوستانه بتوانند به افراد گرفتار در مناطق محل درگیری کمک کنند در درجه نخست آنها باید بتوانند از این مناطق خارج شوند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ‏‏ملل ‏متحد اعلام کرد حاضر است با روسیه و سوریه درخصوص برنامه هایش برای ایجاد مراکز پذیرش آوارگان گفتگو کند.

بر اساس اعلام این نهاد، بسیاری از آوارگان سوری مایلند به کشورشان باز گردند اما نگران امنیت خود هستند. از همین رو، ایجاد این مراکز پذیرش مستلزم آن است که امنیت آوارگان تضمین شود. در نتیجه جنگ داخلی سوریه که از هفت سال پیش آغاز شده است حدود پنج میلیون و 600 هزار نفر به خارج از کشور فرار کرده اند و شش میلیون و 600 هزار نفر نیز در داخل خاک سوریه آواره شده اند.

سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ‏‏ملل ‏متحد اعلام کرد در شش ماهه نخست امسال بیش از 13 هزار آواره سوری از کشورهای همسایه به کشورهای خود بازگشته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار