درخواست ۱۳ شخصیت برجسته انگلیسی از ترزا می‌ برای تغییر رویکرد لندن در قبال سوریه

سیزده شخصیت برجسته انگلیسی در نامه‌ای به نخست‌وزیر انگلیس خواستار بازنگری در سیاست‌های لندن در قبال سوریه و لغو تحریم‌های آن شدند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، سیزده مقام انگلیس از جمله دو دیپلمات عالی‌رتبه سابق این کشور، برخی اعضای مجلس اعیان، محققان، دانشگاهیان و شخصیت‌های دینی با ارسال درخواستی به ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، خواستار بازنگری در سیاست‌های لندن در قبال سوریه شدند.

این گروه -که دو نفر از سفرای سابق انگلیس در سوریه نیز جزو آن‌ها هستند- در نامه خود هشدار دادند سیاست خارجی دولت ترزا می‌ باعث تشدید و طولانی شدن رنج و درد مردم سوریه و همچنین دورتر شدن دورنمای دستیابی به ثبات در این کشور می‌شود.

گروه موسوم به «شبکه جهانی برای سوریه» که شامل شخصیت‌هایی از احزاب محافظه‌کار، کارگر و لیبرال دموکرات و همچنین چهره‌های سیاسی مستقل است با ارسال نامه به می‌ خواستار تغییر در سیاست خارجی دولت او شده‌اند.

این افراد در نامه خود، دولت می‌ را به تامین مالی گروه‌های مخالف به اصطلاح میانه‌رو که بسیاری از آن‌ها تحت کنترل افراط‌گرایان قرار دارند، متهم کرده‌اند.

چهره‌های مطرح سیاسی انگلیس در این نامه -که به رویت ایندیپندنت رسیده است- به «نگرانی شدید از تاثیرات تداوم چنین سیاست‌هایی بر بی‌ثباتی سوریه» اشاره کرده‌اند.

لرد گرین و پیتر فورد، از سفرای سابق انگلیس در سوریه، از امضاکنندگان‌ این نامه هستند. آن‌ها در این نامه از دولت انگلیس می‌خواهند همه تحریم‌های ضد دولت سوریه را بردارد، در جهت دستیابی به راه حل‌های دیپلماتیک برای بحران داخلی سوریه تلاش کند و به مردم سوریه اجازه بدهد سرنوشت خودشان را تعیین کنند که به باور امضاکنندگان این نامه شامل اجازه دادن به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، برای ماندن در قدرت است.

انتهای پیام/

نامه شخصیت‌های برجسته انگلیسی به ترزا می درباره سوریه

برچسب ها: انگلیس ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار