معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان/ خرید حمایتی شیر خام از دامداران در ۱۷ استان کشور

شیرزاد گفت: بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان مربوط به مدیریت‌های قبلی که در نوع خود بی‌سابقه است، پرداخت شد.

پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان/ خرید حمایتی شیر خام از دامداران در ۱۷ استان کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، حسین شیرزاد معاون وزیر و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نشست با فعالان و تشکل‌های بخش کشاورزی ضمن تشریح برخی فعالیت های این سازمان در حدود دوماه مدیریت جدید این سازمان از پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان خبر داد و گفت: بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان مربوط به مدیریت های قبلی که در نوع خود بی سابقه است، پرداخت شد.

وی افزود: عملیات خرید حمایتی شیر با هماهنگی وزارت متبوع و معاونت امور دام و مرکز اصلاح نژاد دام از تعداد ۷ استان کشور به ۱۷ استان برنامه ریزی و توسعه یافت.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: پس از هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کنندگان, قیمت خرید حمایتی شیر خام از پایه هر کیلو ۱۳۰۰۰ ریال در سالهای ۹۵و ۹۶ به ۱۴۴۰۰ ریال افزایش یافت.

شیرزاد درباره آخرین وضعیت سیب زمینی بهاره نیز گفت: در منطقه جنوب کرمان، خوزستان، گلستان و اصفهان حدود ۲۶۰۰۰ تن سیب زمینی بهاره به صورت تضمینی خریداری و حدود ۷۳ درصد وجه کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: فروش خرما و زعفران خرید حمایتی سال ۹۶ به ترتیب حدود ۴۷ و ۲۰ درصد محصول موجود در بورس بصورت نقدی و صرفا با اخذ ضمانت نامه معتبر بانکی نیز توسط این سازمان انجام و برنامه زمان بندی زعفران نیز تهیه شد.

 شیرزاد با اشاره به اینکه اتحادیه مرکزی تعاونی های تولید،کشاورزی و روستایی کشور باید در اندیشه تاسیس واحدهای خدمات تجاری و بازرگانی جدیدی با شکل حقوقی شرکتهای سهامی خاص باشد، گفت: در شرایط پرتلاطم اقتصادی امروزی، وظیفه مدیریت واردات نهاده‌ها و صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای هدف را به عهده گیرد.

به گفته وی، اشکال شرکت‌های سهامی در مقایسه با تعاونی‌ها، در ارتباط با فعالیت‌های خدماتی و تجارت داخلی و بین المللی، بازار محورتر و سرمایه‌پذیر تر بوده و قابلیت انعطاف پذیری بیشتر داشته و متکامل‌ترند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در بخش دیگری از توضیحات خود، به مداخله هدفمند و حسابگرانه در بازارها  همراه با نظام پایش و بازار خوانی هوشمندانه( به میزان ۷تا ۱۰ درصد موجودی بازار و نه بیشتر) را از مهمترین استراتژی های بازرگانی سازمان در آینده تلقی کرد.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان به اختصاص سهم ۶۷.۳  درصدی  و دریافت تخفیف دو هزار میلیارد ریالی برای سازمان تعاون روستایی در موضوع واگذاری شرکت خدمات حمایتی،  دست بالا و اختیارات مجمعی سازمان در کنسرسیوم مزبور را از جالب توجه‌ترین دستاوردهای سازمان در حوزه بذر و کود اعلام داشت و افزود: همچنین ایجاد تعادل و قرابت راهبردی میان فعالیت های بخش بازرگانی و مناسبات مالی سازمان را کلید واژه دستیابی به چشم اندازهای مورد نظر سازمان عنوان کرد.

انتهای پیام/

خرید حمایتی شیرخام در ۱۷ استان در حال انجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دهقانی
۱۱:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۷
چرا پیگیری نمیکنید چرا انقدر گندم قیمتش کمه و دیر مطالبات ما رو پرداخت میکنن چرا شیر هنوز همون کیلویی 950 تومان از ما میخرن چرا بین استانها تبعیض قاعل میشن ما چطوری صدامونو به گوش دولتمردان برسونیم
آخرین اخبار