حضور ۲ فیلم مستند اثر فیلم سازان گیلانی در جشنواره تلویزیونی مستند

۲ فیلم مستند کوتاه " پرواز " و "درخت مشترک "در بخش مسابقه دومین جشنواره تلویزیونی مستندحضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : ۲ فیلم مستند کوتاه "درخت مشترک "ساخته حسین غلامی و "پرواز " ساخته سید سجاد ابطحی از تولیدات انجمن سینمای جوانان لاهیجان در بخش مسابقه دومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند شبکه مستند حضور دارند.

وی افزود: این 2 فیلم کوتاه مستند قرار است با سی و پنج مستند کوتاه دیگر در این جشنواره رقابت کند.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : موضوع فیلم کوتاه مستند بیست و هشت دقیقه ای" درخت مشترک "ساخته حسین غلامی درباره دو مرد روستایی است که هر کدام ادعا می کنند که درخت کهنسالی که در جوار زمینشان قرار دارد متعلق به آنهاست و بر سر مالکیت درخت با همدیگر اختلاف نظر دارند.

قاسم مصفا افزود: مستند سه دقیقه ای " پرواز"ساخته سید سجاد ابطحی درباره تلاش های مجدانه یک شناگر معلول است که از داشتن دو دست محروم است ولی دارای اراده بالایی است و از قهرمانان رشته شنا محسوب می شود.

وی گفت : مستند "پرواز " تاکنون حضور موفقی در جشنواره‌های مختلف حضور داشته از جمله در جشنواره بین المللی فیلم "رشد" ، جشنواره ملی فیلم مستند "زنده رود" اصفهان و جشنواره فیلم "سه دقیقه با ورزش" یزددر بخش مستند موفق به کسب عنوان سوم و در بخش ویژه یزد عنوان نخست جشنواره را از آن خود کرد، همچنین در بخش ویژه جوانان این جشنواره هم از این کارگردان قدردانی شد و در جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی عنوان نخست جشنواره را کسب کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : هیات انتخاب دومین "جشنواره تلویزیونی مستند" از میان بیش از ۳۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۶۷ مستند را در سه بخش رقابتی کوتاه ، نیمه بلند و بلند انتخاب کرد.

قاسم مصفا با بیان اینکه این جشنواره از امروز آغاز می شود افزود:۳۷ مستند در بخش کوتاه، ۱۹ مستند در بخش نیمه بلند و ۱۱ مستند در بخش بلند با هم به رقابت می پردازند.

وی تصریح کرد :این جشنواره تا چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه ادامه دارد و در مهرماه امسال در مراسم اختتامیه از برگزیدگان داوری و مردمی تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام / ق

۲ فیلم مستند ازگیلان در جشنواره تلویزیونی مستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.