معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشور:

نخستین نمایشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات هوانوردی برگزار می‌شود

حسنلو گفت: نخستین نمایشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت هوانوردی اول و دوم مرداد ماه در دانشکده صنعتی هواپیمایی برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات هوانوردی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسنلو معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشور در نشست خبری نخستین نمایشگاه فرصت‌های طلایی و ساخت قطعات صنعت هواپیمایی با بیان اینکه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: نخستین نمایشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت هوانوردی با هدف ارائه نیازمندی‌های این صنعت و شکل‌گیری زنجیره تأمین داخلی قطعات مورد نیاز هواپیما و تجهیزات فرودگاهی اول و دوم مرداد ماه در دانشکده صنعتی هواپیمایی برگزار می‌شود.

حسنلو افزود: در این نمایشگاه سه بخش از قطعات هواپیما، هلی‌کوپتر و تجهیزات فرودگاهی که نیاز به تأیید و مجوز سازمان هواپیمایی ندارد عرضه می‌شود که این قطعات عبارت‌ است از چسب‌ها، رنگ‌ها، لامپ‌ها که به راحتی در ایران می‌توان آنها را ساخت و عرضه کرد.

معاون استاندارد سازمان هواپیمایی اظهار کرد: برخی از مواد خام از جمله چوب، شیشه، پارچه و موکت که باید تغییراتی در آنها صورت گیرد تا بتوانیم از آنها در صنعت هوایی استفاده کنیم با هماهنگی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از قطعات استاندارد که در صنعت غیرهواپیمایی نیز کاربرد دارد در این نمایشگاه عرضه می‌شود و در این بین تولیدکنندگان و طراحان باید تمامی استانداردها و الزامات را در آن رعایت کنند.

حسنلو اظهار کرد: بخش دیگری از این نمایشگاه مربوط به تجهیزات فرودگاهی و سالن‌های مسافری است که این تجهیزات نیازی به تأییدیه سازمان هواپیمایی ندارند.

معاون استاندارد سازمان هواپیمایی یادآور شد: کارگاه آموزشی آشنایی با مراحل اخذ گواهینامه و طراحی برای ساخت قطعات هواپیما بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشور  در روز دوم نمایشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب ها: هواپیما ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار