یو اس نیوز: از هر ۸۰۰ آمریکایی یک نفر قربانی برده‌داری نوین است

پایگاه اینترنتی «یو اس نیوز» با استناد به گزارشی نوشت از هر ۸۰۰ آمریکایی یک نفر در شرایط برده‌داری نوین زندگی می‌کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه یو اس نیوز نوشت: آمریکا پس از تضمین جایگاه خود به عنوان برترین اقتصاد دنیا، اکنون در حوزه دیگری نیز جایگاه خود را در رتبه بالا تضمین کرده است.  بر اساس گزارش جدید بنیاد «والک فری»، آمریکا رتبه نخست واردات کالا‌هایی را در دنیا دارد که کارگران اجباری آن‌ها را تولید کرده‌اند. این گروه در گزارش خود آورده است از هر 800 آمریکایی یک نفر قربانی برده‌داری نوین است.

این یافته‌ها و دیگر گزارش‌های این بنیاد استرالیایی در ادامه تلاش‌های این گروه برای پایان دادن به برده‌داری در شاخص سالانه برده‌داری جهانی –گزارشی که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از 48 کشور و با تلاش 71 هزار نفر تهیه شده است- منتشر شده است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد بیش از 400 هزار نفر در آمریکا در شرایط برده‌داری زندگی می‌کنند که این بنیاد آن‌ها را در گروه‌های کارگران اجباری، برده‌های جنسی و ازدواج‌های اجباری تعریف کرده است. آمار جهانی افرادی که در شرایط برده‌داری زندگی می‌کنند  40 میلیون و 300 هزار نفر است که از این تعداد 25 میلیون نفر کارگران اجباری هستند.

بنیاد والک فری کارگر اجباری را کسی تعریف می‌کند که نمی‌تواند از انجام کاری و یا کنار گذاشتن کار اجتناب کند و این شرایط در نتیجه تهدید، خشونت، اجبار، فریب یا سوءاستفاده از قدرت ایجاد می‌شود. این گروه با استفاده از آمار ۲۰۱۶ وزارت کار آمریکا دریافت که آمریکا سالانه 144 میلیارد دلار برای واردات محصولاتی هزینه می‌کند که احتمالا نیروی کار اجباری آن‌ها را تولید کرده اند. این کالا‌ها شامل لوازم الکترونیک مثل لب‌تاپ‌ها، گوشی‌های همراه و.. است.

کل واردات این قبیل کالا‌ها به آمریکا سه برابر میزان واردات چنین کالا‌هایی در ژاپن است. ژاپن دومین کشور واردکننده چنین کالا‌هایی در میان بیست کشور توسعه یافته دنیا است. بر اساس این گزارش کانادا با واردات پانزده میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد. آلمان (با سی میلیارد دلار)، انگلیس (با هجده میلیارد دلار) و فرانسه (با شانزده میلیارد دلار) به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

یکی از مهمترین کشور‌هایی که آمریکا این کالا‌ها را از آن وارد می‌کند، چین است. بر اساس این گزارش آمریکا از چین بیشتر کالا‌های الکترونیک و لباس سالانه به ارزش 122 میلیارد دلار وارد می‌کند. ویتنام دومین کشوری است که آمریکا کالا‌هایی به ارزش 11 میلیارد و دویست میلیون دلار از ان وارد می‌کند و پس از آن هند است که آمریکا سالانه از آن 3 میلیارد و 800 میلیون دلار کالا وارد می‌کند. دیگر کشور‌هایی که با استفاده از نیروی کار اجباری به آمریکا کالا صادر می‌کنند به ترتیب عبارتند از: مالزی، تایلند، برزیل، آرژانتین، ژاپن، تایوان، کره جنوبی، روسیه، غنا و پرو.

کارشناسان بنیاد فری والک می‌گویند دولت آمریکا می‌تواند با تقویت قوانین، افزایش همکاری اطلاعاتی و شفافیت و افزایش حمایت‌ها از قربانیان و ایجاد یک قانون مدون چرخه تامین که شرکت‌های آمریکایی را وادار می‌کند شرایط کار را در خارج –شعبه‌های خارجی تولیدکننده مواد و کالا‌های وارداتی به آمریکا- منتشر کنند، به شکلی بهتر، برده داری را رهگیری کند.

نتایج این تحقیق همچنین نشان می‌دهد 15 میلیون و 400 هزار نفر در سراسر دنیا مجبور به ازدواج شده‌اند که اکثر آن‌ها زن بوده اند (بیش از هشتاد درصد). ازدواج اجباری در آفریقا و منطقه آسیا-اقیانوسیه بیشتر رواج  را دارد، اما گزارش‌هایی درباره ازدواج اجباری در آمریکا، انگلیس و استرالیا هم مخابره شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار