دبیر بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران گفت: بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران ۱۲ تا ۱۴ شهریورماه سال جاری به میزبانی دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ناصری دبیر بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران گفت: سمینار شیمی تجزیه ایران با همت دانشگاه تبریز و انجمن شیمی ایران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود. همچنین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST) از این سمینار حمایت می‌کنند.

به گفته‌ی وی، این سمینار در محور‌های الکتروشیمی تجزیه‌ای، اسپکتروسکوپی تجزیه‌ای، کروماتوگرافی و روش‌های جداسازی، کمومتریکس، نانوشیمی، شیمی تجزیه و محیط زیست، شیمی تجزیه و آنالیز ترکیبات دارویی و غذایی، شیمی تجزیه و مدیریت و آنالیز پسماندها، شیمی تجزیه و صنایع شیمیایی و آنالیز ترکیبات طبیعی برگزار می‌شود.

ناصری در خصوص اهداف برگزاری این سمینار، اظهار کرد: فراهم کردن زمینه‌ای جهت تبادل افکار بین پژوهشگران، ارائه‌ی دستاورد‌های جدید پژوهشی در زمینه‌ی شیمی تجزیه و کمک به حل مشکلات و معضلات کشوری اهداف برگزاری این سمینار است.

وی از حضور ۳۰ استاد مدعو داخلی و مهمانان خارجی از کشور‌های اسپانیا و استرالیا جهت سخنرانی در این کنفرانس خبر داد.

وی از ارسال ۴۹۰ مقاله به دبیرخانه‌ی سمینار شیمی تجزیه ایران خبر داد و افزود: ۱۲۰ داور از سراسر کشور این مقالات را داوری کردند که ۴۷۰ مقاله پذیرفته شده است و در سه قالب سخنرانی، پوستر و PFP که ترکیبی از ارائه‌ی پوستر و سخنرانی کوتاه است، ارائه می‌شوند، همچنین مقالات برگزیده در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ خواهند شد.

ناصری در خصوص برنامه‌های جانبی این سمینار افزود: به مناسبت هفتادمین سالگرد دانشگاه تبریز، ویژه برنامه‌ای برای تجلیل از فارغ التحصیلان مقطع دکتری شیمی تجزیه دانشگاه تبریز برنامه‌ریزی شده و همچنین کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تجهیزات و مواد شیمیایی در طی روز‌های برگزاری سمینار دایر هستند.

وی در پایان از تور تبریز گردی جهت آشنایی مهمانان با آثار و جاذبه‌های گردشگری تبریز خبر داد.

دوره‌های دوم و نهم این سمینار در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۸ در دانشگاه تبریز برگزار شده بود. 

 

انتهای پیام/ش

ارسال ۴۹۰ مقاله به دبیرخانه‌ی سمینار شیمی تجزیه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.