در سه ماه نخست امسال ؛

پرداخت ۲۶ میلیارد تومان مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سیستان و بلوچستان

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶ میلیارد تومان از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده به طور مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده است.

محمدسلیم امرا مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: مالیات بر ارزش افزوده در سیستان و بلوچستان هر ماه مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری استان واریز می‌شود.

وی افزود: سال گذشته افزون بر ۸۶ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و افزون بر ۳۸ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها و فرمانداری‌هایی که روستا‌های آن‌ها فاقد دهیاری بود در سیستان و بلوچستان واریز شد تا صرف عمران این مناطق شود.

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از فضای کسب و کار، تسهیلات بخشودگی جرائم مالیاتی اواخر سال گذشته مورد توجه قرار گرفت به طوری که با استقبال خوب مردم استان افزون بر ۵۰۰ پرونده در این رابطه مختومه شد.

امرا کسب رتبه چهارم در اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در سیستان و بلوچستان را گامی مثبت در تحقق اهداف این سازمان ذکر کرد.

وی تصریح کرد: وصول مالیات در سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر استان به تناسب بودجه کشور چهار صدم درصد را شامل می‌شود که رقم ناچیزی است.

وی ۳۱ تیرماه را آخرین مهلت ارائه الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری ذکر کرد و افزود: افراد می‌توانند در زمان تعیین شده اطلاعات فعالیت اقتصادی خود را تکمیل و اظهارنامه مالیاتی را تسلیم کنند تا مشمول تخفیف‌ها و معافیت‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم شوند.

امرا با اشاره به نحوه مصرف مالیات گفت: مالیات یکی از پایدارترین و همیشگی‌ترین درآمد‌های دولت به حساب می‌آید.

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت برای اداره امور کشور نیازمند امکانات مالی است تا بتواند وظایفی را که از جانب مردم به عهده گرفته به نحو مطلوبی انجام دهد.

امرا افزود: درآمد‌های مالیاتی رابطه مستقیمی با بودجه کشور دارد و نقش مهم و سازنده‌ای در اقتصاد کشور و برقراری عدالت در جامعه ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

پرداخت مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار