چاره اندیشی برای بازسازی بنای اقتصادی کشور

استاندار سمنان گفت: ما سعی می کنیم مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی را در دولت بیان کنیم زیرا در این شرایط باید برای بازسازی بنای اقتصادی چاره اندیشی کنیم.

چاره اندیشی برای بازسازی بنای اقتصادی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان در سی و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: ما سعی می کنیم بلندگوی شما در دولت باشیم و مشکلات شما را عنوان کنیم. در این شرایط باید برای بازسازی بنای اقتصادی چاره اندیشی کنیم.

چاوشی با بیان اینکه باید در این برهه فکر کرد که اقتصاد ما چگونه است سیاست اقتصادی یا اقتصاد سیاسی تصریح کرد: زیرا اگر سیاست درستی داشته باشیم دیگر درگیر این شرایط دشوار نمی شویم. هنر این است که راهکار های درستی در این شرایط بد اقتصادی ارائه شود تا جامعه رو به جلو پیش برود. چنانچه از بی عدالتی و بی فرهنگی پرهیز کنیم باز هم اقتصاد خوب خواهد شد.

استاندار سمنان اظهار کرد: حساسیت موضوع صنعت و تولید و حفظ اشتغال بسیار مهم است زیرا شرایط کنونی شرایطی خاص است و دولت محدودیت های جدی را دارد.ملتی که مقابل تهدید بیگانگان ایستادگی نکند قبل از هجوم دشمن مرده است.

وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در 8 سال جنگ تحمیلی اضافه کرد: دولت تمام تدابیر و چاره اندیشی را برای ثبات اقتصادی موجود به کار می گیرد و امیدواریم با رویکرد جدید در دولت،شاهد تحولات قابل قبول و رضایت بخش باشیم .

حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان هم در این جلسه گفت: وضع موجود وضع مطلوبی نیست و تلاش دولت دوازدهم هم برای حفظ ثبات اقتصادی کنونی است.ما شرایط بدتر از این را تجربه کرده ایم ولی باید با تحمل وضع موجود، دولت را همراهی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در موضوع صادرات و پتروشیمی تجدید نظر خواهد شد تصریح کرد: در این تجدید نظرها باید جدیت به خرج داده شود و موضوعات پیش رو حل شود.

معاون استاندار سمنان عنوان کرد: در شرایط کمبود برق و انرژی باید درست مصرف کردن را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از اتاق اصناف دیگر هم دعوت شود تا مشکلات خود را بیان و به آنان رسیدگی شود .

علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان هم در این جلسه گفت: حال و روز وضعیت اقتصادی امروز وضعیت اسفناکی است ، فقط 15 روز مهلت است که تمامی حمل و نقل کالاها از کشورهای دیگر به ایران متوفق شود.

جمعه ای اظهار داشت: بانک ها واحد های تولیدی را به علت عدم بازپرداخت تسهیلات ممنوع الورود نکنند و به تملک  واحدهای آنان اقدام نکنند.

وی در ادامه افزود: در استان سمنان چند واحد صنعتی مشکلات بزرگی دارند که اگر حل نشود در استان با بیکاری گسترده ای مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام / گ

بخش خصوصی پرچم نجات اقتصاد کشور را در دست دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار