همایش فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد

همزمان با سالروز صدور پیام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ امام خمینی (ره) نشست فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزارشد

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نشست فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بوشهر صبح امروز با حضور محمد حسین بدری مجری برنامه جهان آرا و روزنامه‌نگار برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی دهکده گردشگری دفاع مقدس بحیری دشتی در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای خلیج فارس اظهار داشت: در سال‌های پایانی جنگ، خلیج فارس برای ایران بسیار ناامن شده بود و رژیم بعث عراق خیلی راحت کشتی‌ها و سکو‌های نفتی ایران را مورد هدف قرار می‌داد.

محمد فقیه با بیان اینکه در جنگ خلیج فارس کویت بخشی از سرزمین و عربستان آسمانش را در اختیار صدام قرار داده بود ،گفت: شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، همانند شهید نادر مهدوی، بیژن گرد، توسلی و دیگر همرزمانش وارد عرصه مبارزه شدند و درس به یاد ماندنی به دشمنان دادند.

وی با بیان اینکه نخستین کاروان از نفتکش‌های کویتی با پرچم آمریکا و اسکورت کامل نظامی توسط ناوگان جنگی این کشور در تیرماه سال ۱۳۶۶ به راه افتادند خاطرنشان کرد: در این بین، دولت آمریکا عملیات سنگینی را در ابعاد روانی، تبلیغی، سیاسی، نظامی و اطّلاعاتی برای انجام موفّقیت آمیز این اقدام انجام داده بود.

رئیس شورای اسلامی دهکده گردشگری دفاع مقدس بحیری دشتی، رشادت‌ها و دلیرمردی‌های رزمندگان در خلیج فارس را ستود و گفت: رشادت رزمندگان مبارزه با متجاوزان در خلیج فارس به گونه‌ای بود که استکبار و ایادیش از رزمندگان هراس و وحشت داشتند.

شهید مهدوی و هم رزمانش در مقابله با آمریکای جنایتکار حماسه‌  آفریدند

فقیه حماسه شهدای خلج فارس را از نشانه‌های عزت ایران در مقابله با استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: شهید مهدوی و هم رزمانش در سال ۶۶ حماسه‌ای در مقابله با آمریکای جنایتکار در خلیج فارس آفریدند که در همیشه تاریخ ثبت است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۶ ناو‌های آمریکا و سایر کشتی‌های تحت حمایت استکبار جهانی وضعیتی نامطلوبی را در خلیج فارس رقم زده بودند ، خاطرنشان کرد: شهید نادر مهدوی و دیگر همرزمان خود در نبردی مستقیم با آمریکایی‌ها در آب‌های خلیج فارس اقتدار ایران اسلامی را نشان دادند و ضربات سختی به متجاوزان وارد کردند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گردشگری ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.