باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

چه آثاری در چهارمین حراج ملی به فروش می‌رسند؟

چهارمین حراج ملی به منظور فروش گنجینه‌ای از آثار نفیس در بخش قدما و معاصر برگزار می‌شود.

چه آثاری در چهارمین حراج ملی به فروش می رسد؟به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمین حراج ملی به منظور فروش گنجینه ای از آثار نفیس در بخش قدما و معاصر فردا (دوشنبه اول مرداد ماه) افتتاح خواهد شد.

در بخش قدما جعبه لاکی از هنر میرزاآقا امامی، قاب آینه طلایی، گردنبند طلا، یاقوت و مروارید منسوب به دوره قاجار، مجموعه هشت عددی قلمدان به امضای اسماعیل و صنیع همایون، قلمدان هفت گنبد منسوب به آقا اسماعیل نقاش باشی، مجموعه ده عددی عصا از دوره قاجار، قاب آینه مطلی منسوب به تفرشی، آفتابه لگن مسی از صنایع دستی دوره زندیه و... به مزایده گذاشته می شود.

همچنین در بخش معاصر، آثاری از پرویز کلانتری، فرامرز پیلارام، ناصر اویسی، غلامحسین امیرخانی به همراه دیگر آثار از هنرمندان به نمایش گذاشته می شود.

زهرا محمودوندکارشناس و مجری رادیو و مدیر چهارمین حراج ملی، در خصوص لزوم برپایی این حراج به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: چند سال پیش یک مهمانی هنر ویژه هنرمندان برگزار کردیم و من متوجه شدم تعدادی از آنها حتی در پرداخت هزینه رفت و آمدشان مشکل داشتند. از آن زمان تصمیم گرفتیم زمینه مناسب برای درآمدزایی و اقتصاد هنر را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اتکای اقتصاد کشور  به نفت و منابع طبیعی خیلی خوشایند نیست، ادامه داد: ایران گنجینه عظیمی از هنر دارد که با کمی تدبیر و مدیریت می توان از این گنجینه که بخشی از تاریخ و هنر سرزمین ماست، به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.

مدیر چهارمین حراج ملی در خصوص حواشی پیش آمده برای اطلاع رسانی ضعیف این مراسم اظهار کرد: فراخوان حراج به مدت 25 روز در سایت بارگذاری شده بود. در این حراج آثار کلاسیک و معاصر وجود دارد و سعی داشتیم بیشتر از هنرمندانی که امکان رشد اقتصادی دارند دعوت کنیم. برای خرید آثار نیز از افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری در هنر هستند، دعوت کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که گران ترین اثر موجود در حراج چیست، گفت: مجموعه قرآن طلا که 4 میلیارد تومان قیمت گذاری شده و البته آثار 700، 800 میلیونی هم موجود است.

محمودوند در پایان درباره اینکه ممکن است عده ای این حراج را موازی با حراج تهران بدانند، بیان کرد: هر قدر تعداد حراج های هنری بیشتر شود، به نفع جامعه هنری است و سرمایه در بخش هنر متمرکز می شود. آن حراج سیاست خود را دارد، حراج ملی هم هدف خاصی را دنبال می‌کند؛ اما در کل هدف هر دو کمک به چرخه اقتصاد هنر است.  

گفتنی است؛ مراسم افتتاحیه چهارمین حراج ملی روز دوشنبه از ساعت 17 الی 21 در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

چهارمین حراج ملی برگزار می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.