شناسایی و حذف عوامل بیماری‌زا از خانه‌ها با این فناوری گیاهی

اهمیت سلامت انسان‌ها و وجود مواد شیمیایی مضر در محیط سبب شده است تا دانشمندان از یک فناوری پیشرفته برای هشدار به انسان‌ها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در حال بررسی و پژوهش در زمینه رشد گیاهانی اصلاح ژنتیکی شده هستند که در دیوار خانه‌ها قرار می‌گیرند و در زمان انتشار گاز co۲، گاز رادون، ورود میکروب، باکتری و ویروس به داخل خانه رنگشان دگرگون یا درخشان می‌شود.

محققان اعتقاد دارند این شیوه می‌تواند نوعی حسگر بسیار دقیق (حسگر بیوسنس) و بی خطر برای انسان باشد و عامل‌های بیماری و خطرزا در منزل را شناسایی کند.

گیاهان به طور طبیعی نسبت به مواد شیمیایی و باکتری‌های موجود در هوا حساس هستند و دانشمندان در نظر دارند با دگرگونی در ساختار گیاهان میزان حساسیت پذیری آن‌ها را افزایش دهند.

واکنش گیاهان به مواد شیمیایی و عامل‌های بیماری زای موجود درمحیط بسیار قوی‌تر از انسان‌ها و می‌تواند با هشدار به موقع از ابتلای انسان‌ها به انواع بیماری‌ها بکاهد.

کارشناسان تاکنون نمونه‌های گیاهان اصلاح ژنتیکی شده به این منظور را در آزمایشگاه‌ها ساخته‌اند و در نظر دارند در آینده از آن‌ها در نقش حسگری دقیق درخانه و محل کار افراد استفاده کنند.


ایده استفاده از گیاهان به جای حسگر برای شناسایی عامل‌های شیمیایی و باکتری یایی مضر در خانه‌ها حاصل تحقیق‌های دانمشندان دانشگاه تنسی است.

افزون بر شناسایی عامل‌های بیماری زا و شیمیایی، وجود این گیاهان می‌تواند به پیوند بهتر انسان با طبیعت و گیاهان کمک کند، کارشناسان این پروژه را یک نوآوری و پیوند بین معماری داخلی و علوم گیاهی می‌دانند.

تحقیق برای استفاده از قابلیت‌های طبیعی گیاهان برای شناسایی مواد شیمیایی و کمک به افزایش سلامت انسان‌ها به وسیله دانشمندان در حال انجام است.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

تجهیز دیوار خانه‌ها به حسگر‌های پیشرفته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار