پرداخت خسارت کشاورزان خرمشهری

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: به منظور جبران مشکلات کشاورزان خرمشهری خسارت وارد شده ناشی از آب شور به کشاورزان این شهرستان پرداخت می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور شامگاه گذشته  در شورای اداری شهرستان خرمشهر با بیان اینکه ایران اسلامی با شرایط ویژه جنگ اقتصادی مواجه است، گفت: دشمن ما را در شرایط سختی قرار داده ولی با همت ملی و غیرت مردم با این جنگ مقابله خواهیم کرد.

وی  افزود: با دستور رئیس جمهوری به رئیس سازمان برنامه و بودجه گروه اجرائی آسیب های ملی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل خواهد شد تا به عنوان یک برنامه اجرایی در این سازمان دنبال شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به بحث راهیان نور هم گفت: ردیف مستقلی در بخش راهیان نور داریم که در مجموعه بسیج آن را تقویت خواهیم کرد.

نمکی افزود: یک گروه برای برآورد هزینه بازسازی ورزشگاه جهان آرای خرمشهر باید تشکیل شود تا بودجه آن در آینده نزدیک تخصیص یابد.

وی  با اشاره به فرسودگی مدارس استان خوزستان گفت: گر چه وجود مشکل در مدارس تنها مختص استان خوزستان نیست و در کل کشور فرسودگی مدارس را داریم اما این وضعیت باید بازنگری شده و مشکل فرسودگی مدارس به صورت اساسی مرتفع شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: محیط زیست استان خوزستان با چالش های اصلی در زمینه محیط زیست دریایی و خشکی مواجه است و باید با مشارکت همدیگر بتوانیم برای رفع مسئله ریزگردها و کم آبی چاره اندیشی کنیم.

نمکی افزود: متاسفانه کشور ترکیه سدهای بزرگی بر روی رودخانه های دجله و فرات احداث کرده که در آینده نزدیک صد درصد آب دجله و فرات خشک خواهد شد.

وی گفت: یکی از همین سدها سد آتاتورک است که بیش از 100 برابر سدهای ما آبگیری می کند به همین خاطر مشکلات بسیاری در پایین دست ایجاد خواهد کرد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این نشست از تشکیل یک گروه اجرایی در استان خبر داد و گفت: در شورای برنامه ریزی استان خوزستان که روز یکشنبه با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل می شود مسائل و مشکلات استان بررسی خواهند شد.

وی افزود: در نشست های انجام شده قول مساعد برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در استان داده شده تا بودجه ای در این خصوص اختصاص یابد.

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی خرمشهر ، گفت: دولت برای توسعه خرمشهر 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد و از این میزان 250 میلیارد ریال ابلاغ کرد و تاکنون 25 درصد آن تخصیص داده شده است.

وی افزود: علاوه بر این 100 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اوراق مشارکت برای رفع مشکل زیرساخت های خرمشهر اختصاص داده شده ولی این میزان اعتبار تا سه یا چهار سال دیگر به خرمشهر نمی رسد و به همین منظور هیچ پیمانکاری این پروژه ها را تحویل نمی گیرد.

ولی اله حیاتی معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهرنیز در این نشست بیشترین مشکل خرمشهر را فرسودگی شبکه آب بیان کرد و گفت: 70 درصد شبکه توزیع آب آشامیدنی خرمشهر فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

وی افزود: با توجه به شور شدن آب رودخانه کارون به اکثر نخیلات و اراضی کشاورزی خرمشهر خسارت جدی وارد شده و نیز جبران خسارت از خواسته کشاورزان خرمشهری است.

فرماندار ویژه خرمشهرگفت: خرمشهر هر سال میزبان حدود چهار میلیون نفر از کاروان های راهیان نور و زوار اربعین حسینی است  و با توجه به زیرساخت های فرسوده این شهر نیاز به بودجه کلانی است تا خدمات ارزنده ای به این جمعیت داده شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور پس از جلسه شورای اداری در خرمشهر به محل سکونت ساختمان فرسوده 6 طبقه حضور یافت و از محل زندگی 50 خانوار در آن ساختمان از نزدیک بازدید کرد.

انتهای پیام / د

پرداخت خسارت وارد شده به کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.