مدیرعامل موسسه فرهنگی و توانبخشی ایثار آذربایجان شرقی ؛

راه اندازی نخستین بیمارستان توانبخشی کشور در تبریز

مدیرعامل موسسه فرهنگی و توانبخشی ایثار آذربایجان شرقی گفت:نخستین بیمارستان توانبخشی کشور در تبریز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دانشگری مدیرعامل موسسه فرهنگی و توانبخشی ایثار آذربایجان شرقی درجمع خبرنگاران از راه اندازی اولین بیمارستان توانبخشی کشور در تبریز خبر داد و گفت: ساختمان آن تحویل موسسه شده و با اخذ مجوز‌های لازم خبر‌های خوبی در راه است.

دانشگری همچنین بهره برداری از مجهزترین مرکز فیزیوتراپی هیدروتراپی کشور در مجتمع صدرا را نیز از برنامه‌های موسسه در سال ۹۷ برشمرد و ادامه داد: از دیگر برنامه‌های موسسه که همواره دغدغه شخصی بنده هم بوده است گسترش عادلانه خدمات در استان است، از اینرو تلاش خواهیم کرد از ظرفیت‌های معطل مانده شهرستان‌های استان استفاده کرده و مراکز جدیدی را راه اندازی کنیم که راه اندازی مرکز درمانی در شهرستان میانه اولین پروژه در دست اقدام است.

وی ادامه داد: مجموعه فیزیوتراپی مرنددرفضایی به وسعت ۳۰۰ مترمربع فعال است ومرکزتوانبخشی این شهرستان به شهر‌های دیگرازجمله هادیشهروجلفاهم خدمات ارائه می‌دهد.

دانشگری اشاره‌ای نیز به فعالیت‌های توانبخشی موسسه ایثار کرد و با بیان ضرورت‌های پرداختن به بحث توانبخشی بخصوص برای ایثارگران که حال در سنین بالای میانسالی و پیری قراردارند ادامه داد: موسسه ایثار آذربایجان شرقی ۸ سال است که در زمینه فیزیوتراپی و هیدروتراپی مشغول ارائه خدمات بوده و سعی شده است این خدمات مستمراً با بروز رسانی دستگاه‌ها در بهترین شکل به ایثارگران عزیز ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: در راستای کمی و کیفی سازی این خدمات و همچنین گسترش عادلانه این خدمات در سال ۹۵ علاوه بر مرکز توانبخشی مجتمع صدرا یک مرکز دیگر نیز شهرستان مرند تجهیز و راه اندازی شد و انشالله در آیند‌های نه چندان دور راه اندازی مراکز دیگر در شهرستان‌های استان در دستور کار قراردارد.

دانشگری افزود: از دیگر برنامه‌های مهم موسسه در زمینه توانبخشی تجهیز و گسترش مرکز فیزوتراپی صدرا می‌باشد که تا کنون پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته است و در صورت تکمیل و بهره برداری بزرگترین و پیشرفته‌ترین مرکز فیزیوتراپی و آبدرمانی کشور خواهد بود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و توانبخشی ایثار آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که زمان پایان این پروژه را جویا شده بود، گفت: این پروژه به حول و قوه الهی تا پایان سال ۹۷ به مرحله بهره برداری رسیده و کلیه همشهریان و بخصوص ایثارگران عزیز از ثمرات آن بهره مندخواهند شد.

وی به تعداد ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید استان و هدف بنیاد از تأسیس موسسه ایثار، به تشریح عملکرد و همچنین برنامه‌های آتی شعبه موسسه در استان آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: تعداد کل شهدای استان ۹ هزارو ۸۰۷ نفربوده و این آمار در مورد جانبازان به ۲۳ هزارنفرمی‌رسد و همچنین ۹۰۲ آزاده، ۳۵ هزارنفرایثارگر و ۱۷۰ هزارخانواده تحت پوشش بنیاد شهیداستان هستند که تمام تلاش ما، ارائه خدمات شایسته به این عزیزان است.

مدیر موسسه ایثار استان در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار در خصوص برنامه‌های آتی موسسه گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقده فی مابین وزیر محترم بهداشت و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران که در آن موسسه ایثار مأموریت یافته تا خلاء‌های موجود در بخش توانبخشی کشور را مرتفع سازد. 

 

انتهای پیام/ش

بهره برداری از مجهزترین مرکز فیزیوتراپی هیدروتراپی کشور در تبریز

برچسب ها: درمان ، اخبارپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار