فعالیت بیش از ۱۰۰کتابخانه رسمی در استان یزد/ شاداب سازی بیش از 80 بخش کودک در کتابخانه ها

مدیر کل کتابخانه های استان یزد گفت: در سه سال اخیر بیش از 80 بخش کودک در کتابخانه های استان شاداب سازی شده است.

رقیه دوست فاطمی ها مدیر کل کتابخانه های استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰باب کتابخانه عمومی به طور رسمی در استان یزد گفت:حدود ۱۰۰هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی و بیش از ۲ میلیون نسخه کتاب در سطح کتابخانه های استان وجود دارد که  از این تعداد ۳۱ باب خیرساز است.

دوست فاطیمی افزود: برای افزایش کتابخوانی برنامه هایی از جمله افزایش تعداد کتابخانه ها، استاندارد سازی و بازسازی کتابخانه ها، شاداب سازی فضای کتابخانه ها و بخش های کودک، ارسال منابع کتابخانه ای جدید به کتابخانه ها و جلب نظر اعضا در دستور کارقرار گرفته است.

وی با اشاره به  بهسازی و بازسازیهای انجام شده در کتابخانه های استان  افزود: در تلاش هستیم  با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، جذابیت فضای کتابخانه ها را برای مخاطب افزایش دهیم .

دوست فاطیمی ها با اشاره به اینکه سن کودکی و نوجوانی در شکل گیری شخصیت آینده افراد بسیار حساس و تاثیرگذار است گفت : ما با علم به این موضوع سعی داریم  تا از این فرصت استفاده نموده و نسل جدید را با لذت مطالعه و کتابخوانی آشنا نمائیم،در سه سال اخیر بیش از 80 بخش کودک شاداب سازی شده است و فضای بسیار مناسبی برای انجام فعالیتهای کتاب محور حوزه کودک فراهم آمده است.

وی افزود: سه دوره آموزش قصه گویی برای همکاران کتابدار برگزار شده است تا کتابداران بخش کودک بتوانند به صورت تخصصی برنامه های این بخش را اجرا کنند.

دوست فاطمیا در پایان یاد آور شد: کارگاههای مادر و کودک با رویکرد مطالعه و برنامه های اوقات فراغت تابستانی کتابخانه ها بسیار مورد توجه مردم واقع شده و استقبال پرشور کودکان و نوجوانان را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ی

وجود ۳۱ کتابخانه خیرساز در استان یزد

برچسب ها: کتاب ، کتابخو انی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.