دمای هوای ۴۰ درجه در ژاپن جان ۳۰ نفر را گرفت

دمای هوای حداکثر ۴۰ درجه در ژاپن طی روز‌های اخیر، جان ۳۰ تن را گرفت و هزاران نفر را راهی بیمارستان کرده است.

دمای هوای ۴۰ درجه در ژاپن جان ۳۰ نفر را گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، موج شدید گرما در ژاپن تاکنون 30 کشته بر جای گذاشته و هزاران نفر را راهی بیمارستان‌ها کرده است.

مقامات بهداشت و درمان ژاپن هشدار دادند شدت افزایش گرمای هوا، عموم مردم این کشور به خصوص افراد کم توان همچون کودکان و سالمندان را تهدید می کند. آنها ضمن اعلام تداوم گرمای هوا در روزهای آینده به صدور بیانیه های متعدد جهت رعایت اقدامات لازم برای مقابله با گرما روی آورده اند.

سازمان هواشناسی ژاپن از مردم خواسته است آب بیشتری برای جلوگیری از خستگی ناشی از گرما مصرف کنند.

دمای هوا در مرکز ژاپن به بیش از 40 درجه سانتی گراد رسیده است که بالاترین دمای ثبت شده در این کشور طی 5 سال گذشته است.

در همین حال، دفتر مرکزی آتش نشانی توکیو از بیش از 3 هزار تماس اضطراری طی روزهای اخیر خبر داد که نتایج آن اعزام 317 نفر به بیمارستان بوده است. همچنین این مرکز اعلام کرد از آغاز ورود موج گرما به ژاپن حدود 10 هزار نفر در سراسر این کشور به دلیل گرمازدگی و خستگی مفرط ناشی از گرما به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مردم شهر کیوتو، یکی دیگر از شهرهای بزرگ ژاپن نیز طی یک هفته گذشته دمای متداوم 38 درجه را تجربه کرده اند. برای نخستین بار پس از قرن نوزدهم است که چنین رخدادی در شهر کیوتو ثبت شده است.

بسیاری از دانش آموزانی که مجبور به فعالیت در فضای باز بوده‌اند به تاثیر از گرمای هوا بیمار و راهی بیمارستان شده اند. وزارت آموزش و پرورش ژاپن نیز  ابلاغیه‌ای برای مقابله با گرما به تمام مدارس این کشور ارسال کرده است و دستور داده همه کلاس هایی که در فضای باز برگزار می شوند، لغو شوند.

برخی مقامات ژاپنی نگران ادامه این روند در تابستان سال های آینده هستند. گرمای این‌چنینی هوا در ژاپن، رقابت های المپیک سال 2020 که قرار است از 24 ژوئیه تا 9 اوت برگزار شود به بحرانی برای مقامات این کشور تبدیل شده است. انتظار می رود دمای هوا همزمان با برگزاری المپیک به بیش از 35 درجه سانتی گراد برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار