ملکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

گوشت گوسفندی گران شد/ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی 52 هزار تومان

یک مقام مسئول گفت: هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 47 تا 48 هزار تومان به مغازه‌دار و 52 هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

گوشت گوسفندی گران شد/ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی 52 هزار تومانعلی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 47 تا 48 هزار تومان به مغازه‌دار و 52 هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی افزود: با توجه به آنکه عرضه دام روز به روز در میادین در حال تنزل است؛ بنابراین قیمت گوسفند زنده در روزهای اخیر دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفت.

ملکی نرخ هر کیلو دام زنده سبک در میادین را 22 تا 23 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: با وجود شرایط کنونی عرضه پیش‌بینی می‌شود که قیمت هر کیلو دام زنده در آستانه عید قربان از 25 هزار تومان فراتر رود.

به گفته این مقام مسئول در روزهای اخیر نوسان نرخ ارز و قاچاق دام از مرزهای غربی و جنوبی کشور همگی دست به دست هم داده تا قیمت گوشت گوسفندی در بازار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه دام زنده سبک در حال قاچاق به کشورهای ترکیه، عراق، امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس است، بیان کرد: اگرچه در هفته‌های اخیر محموله‌ای دام زنده که از طریق دریا درحال خروج از کشور بود، به سبب گرمای شدید به طور کامل تلف شد اما سود بالای قاچاق موجب شده که قاچاقچیان تمایل زیادی نسبت به این امر داشته باشند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان تصریح کرد: از مسئولان ذی‌ربط تقاضا داریم که با موضوع قاچاق دام به طور جدی برخورد کنند تا با مشکلات عدیده ای در روزهای آتی روبه‌رو نشویم.

انتهای پیام/

افزایش قیمت دام زنده در آستانه عید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار