تلگراف فاش کرد:

تونی بلر در ازای ارائه مشاوره به عربستان سعودی، ۹ میلیون پوند دریافت کرده است

نخست‌وزیر سابق انگلیس در ازای ارائه مشاوره به مقامات عربستان در چارچوب چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور، نه میلیون پوند دریافت کرده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه ساندی تلگراف در گزارشی با عنوان «توافق نه میلیون پوندی تونی بلر برای ارائه مشاوره به عربستان سعودی» نوشت: «موسسه تغییر جهانی» تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس، با دولت عربستان سعودی توافقی به ارزش نه میلیون پوند برای ارائه مشاوره بر اساس طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ مقامات این کشور منعقد کرده است.

نشریه ساندی تلگراف فاش کرده است موسسه تونی بلر (TBI) اوایل امسال با عربستان سعودی به منظور «حمایت از برنامه اجرای تغییرات در این کشور» به توافقی که هدف از آن سودآوری نیست، دست یافته است.

نخست وزیر سابق انگلیس، موسسه خود را در سال ۲۰۱۶ میلادی پس از دریافت تامین مالی اولیه هشت میلیون پوند راه اندازی کرد و کارکنان آن در سراسر جهان از جمله در امارات عربی متحده در همسایگی عربستان سعودی حضور دارند.

سخنگوی موسسه تونی بلر در اظهاراتی تایید کرد که این موسسه برای فعالیت خود در عربستان سعودی کمک مالی دریافت کرده و این کمک مالی در جهت ماموریت اعلام شده این موسسه در خاورمیانه به کار گرفته خواهد شد.

او در دفاع از موضوع دریافت این کمک مالی گفت: این تنها یک کمک مالی به موسسه تونی بلر است و نه پرداخت شخصی به تونی بلر و همه این پول صرف حمایت از کار این موسسه خواهد شد.

او گفت: این موسسه متعهد به تلاش برای اجرای نوین سازی و اصلاحات در منطقه و دستیابی به راه حلی منطقه‌ای برای روند صلح است.

سخنگوی موسسه بلر در ادامه افزود این فعالیت‌ها در نخستین گزارش سالیانه این موسسه مطرح خواهد شد، اما این سازمان وظیفه ندارد جزئیات کمک‌های مالی خود را فاش کند.

ساندی تلگراف در ادامه اعلام کرد گمان می‌رود این موسسه هفت میلیون و ۶۰۰ هزار پوند کمک مالی برای فعالیت خود در ماه ژانویه دریافت کرده است و در حال حاضر نیز بیش از نه میلیون پوند دریافت کرده است.

این کمک‌های مالی از سوی «میدیا اینوستمنت ال تی دی»  -یک سازمان تابعه گروه بازاریابی و تحقیقاتی سعودی- ارائه شده است. شاهزاده بدر بن عبدالله بن محمد الفرحان که در حال حاضر وزیر فرهنگ عربستان سعودی است پیشتر ریاست این سازمان را برعهده داشته است.

بلر پس از فعالیت خود به عنوان فرستاده سازمان ملل متحد به خاورمیانه بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ به دنبال انتصابش به عنوان نخست وزیر انگلیس، ارتباطات نزدیکی با خاورمیانه داشته است.

وی همچنین انجمن تونی بلر را برای ارائه مشاوره راهبردی در زمینه بازرگانی و مشاوره رایگان در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و اصلاحات دولتی تاسیس کرد.

این سیاستمدار سابق انگلیس بار‌ها حمایت خود را از طرح چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی اعلام کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار