پارلمان کوبا پیش نویس قانون اساسی جدید را تصویب کرد

پارلمان کوبا پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن بازار و مالکیت خصوصی را به عنوان بخشی از اقتصاد به رسمیت می‌شناسد.

پارلمان کوبا پیش نویس قانون اساسی جدید را تصویب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان کوبا روز یکشنبه پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن بازار و مالکیت خصوصی را به عنوان بخشی از اقتصاد به رسمیت می‌شناسد، اما جهت گیری سوسیالیست آن حفظ می‌شود.

متن جدید قانون اساسی در نشست عادی مجمع ملی کوبا به اتفاق آرا تصویب شد.

پیش نویس قانون اساسی ۱۳ اوت تا ۱۵ نوامبر محور بحث مردمی خواهد بود و در نهایت قبل از تصویب نهایی درباره آن همه پرسی برگزار خواهد شد.

میگوئل دیاز کنل رئیس جمهور کوبا در پایان نشست دو روزه پارلمان گفت: «ما متنی را پیش رو داریم که بعد از دیدگاه‌های مردمی و همه پرسی در تقویت وحدت کوبایی‌ها حول محور انقلاب سهیم خواهد بود.»

دیاز کنل که ۱۹ آوریل جانشین رائول کاسترو شد در نشست پارلمان اعلام کرد: «هر کوبایی می‌تواند آزادانه دیدگاه‌های خود را بیان کند و در پیش نویس قانون اساسی که بازتاب دهنده حال و آینده میهن ما است مشارکت داشته باشد.»

در قانون اساسی جدید که شامل ۲۲۴ ماده است بر "ویژگی سوسیالیست" نظام سیاسی کوبا و همچنین نقش رهبری حزب کمونیست، تنها حزب این کشور تاکید شده است.

انتهای پیام/

تصویب پیش نویس قانون اساسی کوبا در پارلمان این کشور با حفظ جهت گیری سوسیالیست آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار