رانندگانی که قانون را زیر پا می‌گذارند حق الناس را نادیده می‌گیرند

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: کسانی که قواعد عبور و مرور را رعایت نمی‌کنند در واقع حق الناس را پایمال می‌کنند

رانندگانی که قانون را زیر پا می‌گذارند حق الناس را نادیده می‌گیرندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: کسانی که قواعد عبور و مرور را رعایت نمی‌کنند در واقع حق الناس را پایمال می‌کنند

فضل الله شیری گفت: برای رسیدن به جامعه اخلاقی در حوزه رفتار‌های ترافیکی، باید بی توجهی به قانون و بی نظمی و بی انضباطی در شهر به قانونمداری، آرامش و گذشت تبدیل شود.

به گفته‌ی وی بد اخلاقی ترافیکی نه تنها بر روح و جسم راننده بلکه بر سلامت روانی و جسمانی جامعه نیز اثر می‌گذارد که عامل خیلی از حوادث رانندگی در کرمانشاه بداخلاقی ترافیکی است.

سرهنگ شیری گفت:هر جامعه را می‌توان با رفتار‌های ترافیکی افراد آن جامعه سنجید و اگر بخواهیم در راستای قانونمندی و اخلاق محوری در شهرمان حرکت کنیم در نخستین گام باید برای بهبود رفتار‌های ترافیکی شهروندان برنامه ریزی کرد.

رئیس پلیس راهور استان در ادامه با اشاره به اینکه افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند در واقع حق الناس را نادیده گرفته و حقوق دیگران تضییع می‌کنند، گفت: باید در حوزه آموزش تلاش کرد و از طریق آموزش شهروندان به نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و اصلاح و بهبود رفتار‌های ترافیکی پرداخت.

وی با بیان اینکه لازم است همه مروج فرهنگی باشیم به نحوی که در رفتار‌های روزانه شهروندان به چشم بیاید اظهار کرد: کرمانشاه باید به شهری قانونمند تبدیل شود به گونه‌ای که مسافران و مهمانان این دیار با توجه به رفتار‌های ترافیکی، نخستین قضاوتش در مورد کرمانشاه قانونمداری مردم آن باشد.

سرهنگ شیری همچنین از رفتار‌های ترافیکی به عنوان ویترین جامعه نام برد و گفت: حتی تمیزی خودرو‌ها در یک شهر می‌تواند نشانه‌ی توجه مردمان شهر به موضوع پاکی و پاکیزگی باشد.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: امروز رفتار‌های رانندگی نسبت به چند سال گذشته بهتر شده و رانندگان بیشتر قوانین و مقررات عبور و مرور را رعایت می‌کنند.

وی در پایان گفت: به همان نسبت که از مردم انتطار می‌رود تا قانون را رعایت کنند از مسئولان نیز انتظار می‌رود تا با اصلاح و بهبود شبکه معابر شهری مردم را به سمت رانندگی درست و رفتار منطقی هدایت نمایند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار