تداوم شدت وزش باد و گردخاک تاپایان هفته در شمال سیستان وبلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: باد‌های ۱۲۰ روزه درشهر‌های شمالی استان از امروز منجر به خیزش گرد وخاک می‌شود واز صبح چهارشنبه طی سه روز پایانی هفته جاری با افزایش شدت بیشتری رخ خواهد داد.

مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی وآینده نگری رشد ابر‌های همرفتی در ساعات بعداز ظهر در ارتفاعات مرکزی ونیمه جنوبی استان طی سه روز آینده تداوم داشته و شرایط برای رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و تندباد موقتی بویژه در ارتفاعات جنوبی استان طی این مدت مهیا است.

کارشناس هواشناسی از مردم خواست به علت پرآب شدن موقتی رودخانه‌های فصلی، ضروری است از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: باد‌های ۱۲۰ روزه درشهرستان‌های شمالی درساعات اولیه روز بطور موقتی منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود، اما انتظار داریم از صبح چهارشنبه وطی سه روز پایانی هفته جاری همراه با افزایش شدت وزش باد شاهد توفان و گردوخاک در شهر‌های شمالی باشیم.

فرجی افزود: طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش  باد و گردوخاک با شدت کمتر رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز وفردا تداوم گرما را خواهیم داشت اما دمای هوا از چهارشنبه ابتدا در شمال استان و از پنج شنبه در نواحی مرکزی استان به تدریج حدود ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

دریای عمان مواج و متلاطم است.

انتهای پیام/ع

شدت وزش باد در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار