مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از کاهش 17میلیون مترمکعب آب زیر زمینی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ علی نظری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: تراز پیزومتری سفره عمیق استان، نسبت به سال آبی گذشته، ۹۱ و ۴ دهم متر کاهش داشته است که این تغییر، معادل با کاهش ۱۷ میلیون متر مکعب آب نسبت به سال قبل است.

وی گفت: آب تخصیص داده شده به کشاورزی ۸۷ درصد است و با برنامه ریزی مناسب باید بهره وری آن را افزایش دهیم و به جای کشت سنتی به سمت کشت گلخانه‌ای روی بیاوریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: کاهش مصرف با استفاده از تکنولوژی‌های نوین آبیاری، کشت محصولات کم آب طلب و جلوگیری از کشت‌های پرآب طلب، استفاده از آب‌های نامتعارف برای صنعت و بعضاً کشاورزی از جمله راه‌های مدیریت مصرف آب در استان است.

وی گفت: همچنین تغییر در چرخه مصرف، اجرای طرح‌های فاضلاب در شهر‌ها و صنایع که می‌تواند بهترین تامین منبع آب باشد و به مصرف صنعت و بعضاً کشاورزی برسد.

نظری گفت: برداشت بیش از حد از آب‌های زیرزمینی، هدر رفت آب در بخش‌های مختلف، اقتصادی نبودن کشاورزی استان و پایین بودن ارزش افزوده آب در کشاورزی با توجه به قیمت تمام شده آب، از عمده چالش‌های این بخش است.

انتهای پیام/م

 

کاهش آب های زیر زمینی در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.