عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ به بحث تبلیغات محیطی فوتبال ایران واکنش نشان داد.

شیرازی: هیئت رئیسه سازمان لیگ روی بحث تبلیغات محیطی نظارت کامل دارد/ از فعالیت آقازاده ها در این مورد بی اطلاع هستمحبیب الله شیرازی عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بحث تبلیغات محیطی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران و خسارت‌هایی که در سال‌های اخیر از این ناحیه به باشگاه‌ها وارد شده است، اظهار داشت: روند انعقاد قرارداد با مجری تبلیغات محیطی لیگ برتر موضوعی است که هیئت رئیسه سازمان لیگ با نظارت کامل آن را پیگیری می‌کند. ابتدا این امر در هیئت رئیسه کارشناسی شده و پس از آن نظرات اعضا به کمیته بازاریابی و سپس کمیته معاملات سازمان لیگ ابلاغ می‌شود.

او ادامه داد: بررسی‌های صورت گرفته نسبت به متقاضیان اجرای تبلیغات محیطی و نظر نهایی این ۲ کمیته بار دیگر به هیئت رئیسه ابلاغ می‌شود. به همین دلیل ما روی این بحث نظارت کامل داریم و روسای این ۲ کمیته بدون نظر هیئت رئیسه سازمان لیگ کاری انجام نمی‌دهند.

شیرازی خاطرنشان کرد: برای جذب مجری تبلیغات محیطی ابتدا آگهی مزایده مربوط به این امر در روزنامه‌های کثیر الانتشار منتشر می‌شود و شرکت‌هایی که تمایل دارند در مزایده شرکت کنند پیشنهاد‌های مالی خود را ارائه می‌دهند. احتمال دارد ۳ بار مزایده تبلیغات محیطی برگزار شود تا در نهایت این امر به شرکتی که بالاترین پیشنهاد مالی را داده است واگذار شود. البته پاکت متقاضیان در حضور حراست فدراسیون فوتبال باز می‌شود تا بدون شائبه‌ای برنده مزایده مشخص شود. در نهایت کمیته بازاریابی و معاملات سازمان لیگ دراین باره به جمع بندی می‌رسند و قرارداد با مجری تبلیغات محیطی امضاء می‌شود.


بیشتر بخوانید:طلب ۵۷ میلیارد تومانی سازمان لیگ از شرکت تبلیغات محیطی


عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران درمورد راهکار‌های این سازمان برای دریافت خسارت از مجریان سال‌های اخیر تبلیغات محیطی و جلوگیری از تکرار این امر گفت: سازمان لیگ حافظ منافع باشگاه‌ها است و ما اجازه نمی‌دهیم آن‌ها از این لحاظ آسیب ببینند. مشکل بزرگی که در سال‌های اخیر درباره تبلیغات محیطی وجود داشته زمانبر بودن دعاوی حقوقی با مجریان است. در جایی آن‌ها از لحاظ مالی دچار مشکلات مختلفی می‌شوند. زمانیکه مجری تبلیغات محیطی برخلاف قرارداد نمی‌تواند مطالباتش را پرداخت بکند مجبور هستیم از این شرکت شکایت کنیم، اما پروسه اعلام رای زمانبر است. با این وجود تضمین‌های لازم از شرکت‌ها گرفته می‌شود تا زمانیکه آن‌ها نتوانستند مطالباتشان را پرداخت کنند، از این طریق بتوانیم حق سازمان لیگ و باشگاه‌ها را استیفا کنیم.

شیرازی افزود: حکمی که باید درباره دعاوی حقوقی سازمان لیگ با مجریان تبلیغات محیطی تصمیم بگیرد، شرایطی که طرفین به هم خسارت می‌زنند درنظر می‌گیرد و براساس آن حکم صادر می‌کند. شاید در این میان حق را به سازمان لیگ بدهد یا اینکه طرف مقابل را محق بداند، اما در کل نکته مسلم اینست که ما تمام تلاشمان را برای استیفای حقوق باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی به کار می‌گیریم.

او درباره اینکه شنیده می‌شود برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر برخی آقازاده‌های ورزشی درصدد هستند از طریق برخی لابی‌ها و از طریق مسائل پشت پرده تبلیغات محیطی را در اختیار بگیرند، اظهار داشت: من در این مورد بی اطلاع هستم، اما واضح است برای تامین منافع باشگاه‌ها باید بهترین پیشنهاد را درنظر بگیریم. بعدی می‌دانم چنین موضوعی صحبت داشته باشد.

انتهای پیام/

اظهارات عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره تبلیغات محیطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار