رئیس سازمان دامپزشکی مطرح کرد؛

بستن چاه های نفت با رونق صنعت اسب/صنعت دام از شکل سنتی به صنعتی تغییر یافت

رفیعی پور گفت:گردش ۱۳۴ هزار میلیارد تومانی صنعت دام و طیور و رونق صنعت اسب و زنبور عسل می تواند جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی باشد.

صنعت طیور از شکل سنتی به صنعتی تغییر یافت/ با رونق صنعت اسب بسیاری از چاه های نفت کشور بسته می شود به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی در بیستمین کنگره دامپزشکی ایران که صبح امروز در مصلی امام خمینی برگزار شد،با اشاره به اینکه صنعت دامی،طیور و آبزیان بیش از نیم قرن سابقه دارد،اظهار کرد: در حوزه طیور و صنایع لبنی یک زمانی وارد کننده بودیم  این در حالی است که هم اکنون مازاد تولید در حال صادرات به بازارهای هدف است.

وی با اشاره به اینکه صنعت دامی از شکل سنتی به صنعتی تغییر یافته است،افزود: در تغییر از شکل سنتی به صنعتی ،رنسانسی اتفاق افتاده است به طوریکه بسیاری از دامداری ها،مرغداری ها و‌آبزی پروری ها با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به طور کامل تبدیل به اتوماسیون شده است.

رفیعی پور با بیان اینکه در حوزه تولید و مراقبت از اقتصاد کشور با چالش هایی روبرو هستیم،گفت: در شرایطی که صنعت در برابریک‌بیماری اپیدمی قرار می گیرد،میلیاردها تومان از این حیث خسارت می بیند که برای برون رفت از این مشکلات باید تمهیداتی اندیشیده شود.

این مقام مسئول بهره وری و امنیت غذایی را دو واژه حیاتی در دامپزشکی دانست و افزود:بهره وری واژه مهمی است که مسئولیت داریم در مجامع مختلف به آن بپردازیم چرا که موفقیت در تولید منوط به این امر است،ضمن آنکه توجه به امنیت غدایی،ایجاد بازارهای جدید برای تولیدکنندگان را در بردارد تا تولید روی دست تولیدکنندگان نماند و نگرانی های از این حیث برای آنها ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه مدیریت تولید،مدیریت بهداشتی و مدیریت بازار سه حلقه و زنجیره متصل به هم هستند،افزود: براین اساس توجه به این سه مدیریت در محل اقدام،عمل و تولید یک ضرورت به شمار می رود.

به گفته رفیعی پور توجه به سه مدیریت تولید،بهداشت و  بازار منجر به تولید موفق خواهد شد  این در حالی است که بی توجهی به هر یک از این مدیریت ها ضربه مهلکی به تولید وارد خواهد کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه در زنجیره صنعت طیور بیش از 20 ارگان حاکمیتی، ناوگان حمل و نقل، تشکل های صنعت طیور دخیل هستند، افزود: البته در صورت بروز مشکل و شیوع ویروس 19 ارگان دیگر تنها سازمان دامپزشکی را می شناسند در حالیکه انتظار می رود زنجیره های مدیریت تولید، مدیریت بهداشت و بازار در حد مسئولیت های خود پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه صنعت دام،صنعت پویا و دائمی در کشور به شمار می رود،گفت:گردش مالی   134 هزار میلیارد تومانی صنعت دام  می تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی در اقتصاد باشد به طوریکه با رونق صنعت اسب و زنبور عسل می توان در بسیاری از چاه های نفت کشور را برای آیندگان بست.

این گزارش می افزاید: بیستمین کنگره دامپزشکی ایران و نخستین نمایشگاه تخصصی دامپزشکی و تکنولوژی های نوین از اول تا سوم مرداد در مصلی امام خمینی در حال برگزاری است که رئیس سازمان دامپزشکی، معاونان و انجمن های مربوط با حوزه دامپزشکی در این کنگره حضور یافتند و به بررسی چالش ها و توانمندی های حوزه دامپزشکی کشور پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۴۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
با عسل کیلویی هشت هزار تومان و وجود عسل وداروهای تقلبی به زودی شاهد نابودی صنعت زنبور خواهیم بود.
آخرین اخبار