چربی‌های مناسب برای بیماران قلبی

توجه به نوع روغن مورد استفاده برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی ضرورت دارد.

سیاوش باباجعفری عضو هیات علمی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با بیان اینکه توجه به نوع روغن مورد استفاده برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی ضرورت دارد، ادامه داد: دریافت چربی در رژیم غذایی موجب تامین انرژی بدن، تامین اسید‌های چرب ضروری و ویتامین‌های محلول در چربی می‌شود.

وی گفت: میزان دریافت چربی برای افراد مختلف و در دوران‌های مختلف زندگی، تغییر می‌کند.

باباجعفری افزود: روغن مغز‌های خام همچون بادام و گردو، روغن زیتون و کنجد از نوع بکر و فرابکر، روغن سویا و روغن کانولا یا کلزا، از بهترین روغن‌های انتخابی برای همه افراد، بویژه بیماران قلبی است.

سیاوش باباجعفری اضافه کرد: بعضی چربی‌ها شامل روغن‌های نباتی جامد و چربی‌های حیوانی مانند پیه، دنبه و کره، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.

وی بیان کرد: چربی‌های حیوانی همچنین در مواد غذایی همچون گوشت، دل، جگر، قلوه، مغز، کله پاچه، سرشیر، خامه، شیر، ماست و پنیر پرچرب وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشکده تغذیه و علوم غذایی تصریح کرد: لازم است بکوشیم در تهیه غذا، میزان روغن را کاهش داده و مصرف غذاها، شیرینی‌ها و تنقلاتی را که دارای چربی زیادی هستند، به کمترین میزان ممکن برسانیم.

انتهای پیام/ن

چربی های مفید برای بیماران قلبی

برچسب ها: درمان ، تغذیه و دارو ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
تو رو خدا برای بابام دعا کنید تازه از سی سی یو مرخص شده ،این مطلب خیلی خوب بود خدا خیرتون بده
آخرین اخبار