رفیعی خبر داد

شهرستان قدس فشرده‌ترین شهرستان استان تهران است

نماینده شهرستان قدس در شورای استان تهران گفت: شهرستان قدس از لحاظ اسکان در محدوده شهری و نبود زمین کافی، فشرده‌ترین شهرستان استان تهران است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنفشه رفیعی نماینده شهرستان قدس در شورای استان تهران در جلسه شورای استان تهران که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: از کل اراضی شهرستان قدس، ۲۱۲ هکتار آن را شهرک‌های صنعتی اشغال کرده بودند که بر اساس مصوبات اخیر این میزان به ۹۱ هکتار کاهش یافت.

وی گفت: شهرستان قدس متاسفانه در بین بزرگراه‌ها و جاده‌های مختلف محصور شده است و همین امر امکان توسعه و افزایش خدمات عمومی را از این شهرستان سلب کرده است.

رفیعی با اشاره به وجود معادن شن و ماسه در این شهرستان گفت: متاسفانه فعالیت این معادن تخریب وسیع اراضی را در پی‌داشته که حتی در صورت تعطیلی این معادن استفاده از این اراضی به دلیل گود برداری‌های عمیق ممکن نیست.

نماینده شهرستان قدس در شورای استان تهران گفت: این شهرستان در غرب با گرمدره و فردیس همجوار است و در شمال نیز ناحیه ۶ شهرداری منطقه ۱۸ به دلیل مشخص نبودن حریم قانونی دخالت‌های گسترده‌ای در این منطقه می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه اراضی شهری در حریم این شهرستان گفت: بر اساس درخواست جدید ۹۴۵ هکتار از زمین‌های بخش شهرک دانش مقرر شد که به شهر تبدیل شود و با توجه به اینکه ۶۵ هکتار از این اراضی در اختیار شهرداری است، قاعدتا نباید در این زمینه مشکلی به وجود آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار