شریفی مقدم در گفتگو باباشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هر ساعت اضافه کاری پرستاران ۴ تا ۶ هزار تومان!/ طرح قاصدک حق پرستاران را ضایع می‌کند

دبیر کل خانه پرستاری ایران گفت: طرح قاصدک و یکسان بودن اضافه کاری و کارانه پرستاران باعث ضایع شدن حق این افراد شده است.

لزوم جداسازی اضافه کاری از کارانه پرستاران/ اجرای طرح قاصدک حق پرستاران را ضایع می‌کندمحمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستاری ایران در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: پرستاری یکی از مشاغل سخت کشور است از این رو بسیاری از پرستاران هیچ تمایلی به اضافه کاری در بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و یا مراکز درمانی ندارند.

وی ادامه داد: پرستارانی که استخدام رسمی دولت هستند حقوق ثابت ماهانه دولتی دریافت می‌کنند اما نیروهای شرکتی در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور همین حقوق ماهیانه را با تاخیر دریافت می‌کنند.

شریفی مقدم با اشاره به ادغام کارانه پرستاران با اضافه کاری تحت عنوان طرح قاصدک گفت: اجرای طرح قاصدک و یکی بودن اضافه کاری با کارانه پرستاران سبب شده است تا اضافه کاری پرستاران با تاخیرهای یک ساله و به همراه کارانه‌ آن ها پرداخت شود، مسئله ای که پرستاران را از نظر مسائل مالی با مشکل مواجهه کرده است.

دبیر کل خانه پرستاری ایران عنوان کرد: محیط سخت کاری، نرخ پایین اضافه کاری ها و جدا نبودن اضافه کاری از کارانه پرستاران سبب شده است تا بسیاری از همکاران حاضر به اضافه کاری در محیط کاری خود نباشند و همین مسئله باعث ایجاد کمبود نیرو در برخی از مراکز درمانی شده است.

وی ادامه داد: امروزه پرستاران به ازای هر ساعت اضافه کاری بین 4 تا 6 هزار تومان دریافت می‌کنند که دربرابر کار بسیار سخت‌آن ها  مبلغ بسیار ناچیزی  است.

وی ادامه داد: طی شش ماه گذشته، جلساتی متعدد با معاونت پرستاری وزارت بهداشت مبنی بر جداسازی اضافه کاری از کارانه پرستاران انجام ولی تا به امروز نتایج مثبتی حاصل نشده است.

شریفی مقدم اضافه کرد: من امیدوارم اضافه کاری پرستاران از کارانه آنها که تحت عنوان طرح قاصدک انجام می‌شود از یکدیگر تفکیک شود زیرا پرستاران را با مشکلات مالی و تاخیر در پرداخت مطالبات رو به رو می‌سازد.

انتهای پیام/

آیا طرح قاصدک به نفع پرستاران است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
پرستار و دکتر = فرشته آسمانی