سنای آمریکا برای سوخت‌رسانی به جنگنده‌های سعودی در یمن شرط گذاشت!

مجلس سنای آمریکا برای سوخت رسانی این کشور به جنگنده‌های سعودی در یمن شروطی را تعیین کرد.

محدودیت سنای آمریکا برای سوخت رسانی به جنگنده‌های سعودی در یمن علیرغم مخالفت شدید کاخ سفیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، نسخه نهایی لایحه بودجه سیاست خارجی آمریکا در سال جاری میلادی شروطی را برای سوخت رسانی این کشور به جنگنده‌های عربستان و امارات که یمن را بمباران می‌کنند، تعیین می‌کند.

مجلس نمایندگان و اعضای کمیته خدمات مسلحانه مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه قانون مجوز دفاع ملی آمریکا (NDAA) را ارائه دادند. براساس این قانون، ائتلاف سعودی باید معیار‌های خاصی داشته باشد تا ارتش آمریکا به جنگنده‌های آن سوخت رسانی کند.  ائتلاف سعودی از سال ۲۰۱۵ در حال جنگ با نیروهای انصارالله در یمن است و آمریکا با فراهم کردن میلیارد‌ها دلار سلاح، دادن اطلاعات و سوخت‌رسانی به جنگنده‌های عربستان از این ائتلاف حمایت می‌کند.

آمریکایی‌ها برای نشان دادن وجهه‌ خوبی از خود در لایحه فوق آورده‌اند: وزیر خارجه آمریکا باید تصدیق کند که ائتلاف سعودی برای پایان جنگ داخلی تلاش می‌کند و با افزایش دسترسی به غذا، سوخت و دارو و کاهش تلفات شهروندان غیرنظامی از دامن زدن به بحران انسانی یمن خودداری می‌کند. بدون چنین تصدیقی، سوخت‌رسانی آمریکا به جنگنده‌های سعودی در یمن ممنوع است. اما آمریکا هنوز هم مجاز است سوخت جنگنده‌های ائتلاف سعودی را برای مقابله با القاعده یا گروه تروریستی داعش تامین کند.

این در حالی است که کاخ سفید ماه گذشته مخالفت شدید خود را علیه این محدودیت‌ها بر کمک به عربستان سعودی اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار