مرگ ۲۰۲ نفر در حوادث رانندگی جاده‌های آذربایجان‌شرقی

رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌شرقی گفت:حوادث رانندگی امسال در جاده‌های آذربایجان‌شرقی جان ۲۰۲ نفر را گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  سرهنگ ناموران رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگاران، علت عمده تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی را سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ ذکر کرد و گفت: اگر مسیر‌های رفت و برگشت جاده‌ها از همدیگر جداسازی شود یقیناً ۳۵ درصد آمار حوادث رانندگی در استان کاهش می‌یابد.

وی با انتقاد از اینکه اتوبان شهید کسایی تبریز محور خارج از شهر است که نباید ترافیک شهری به این محور منتقل می‌شد، تأکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز تنها ۶ نفر در اتوبان شهید کسایی تبریز بر اثر برخورد با تیر‌های میانی این اتوبان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس‌راه‌های آذربایجان‌شرقی خطاب به شهروندان تبریزی گفت: از شهروندان تبریزی تقاضا داریم به جهت ترافیک شهری از محور کسایی تردد نکنند، چون هر لحظه احتمال حادثه وجود دارد و با توجه به تردد محموله‌های خطرناکی، چون سوخت احتمال حوادث را افزایش می‌دهد.

ناموران تصریح کرد: بنده از بابت تردد در اتوبان شهید کسایی تبریز لحظه‌ای آسودگی ندارم، چون احتمال حادثه هر لحظه وجود دارد و بر همین اساس به افرادی به اطراف اتوبان شهید کسایی برای تفریح می‌آیند توصیه می‌کنم به سمت این اتوبان نیایند و از طرفی متأسفانه پارکینگی هم در این محور نداریم تا بخواهند در پارکینگ خودرو‌های خود را پارک کنند.

وی بابیان اینکه ما از ابتدا نواقص و نقاط حادثه‌خیز اتوبان شهید کسایی تبریز را از طریق مبادی ذی‌ربط اعلام کرده‌ایم، بیان داشت: یکی از راه‌های کاهش تصادفات در اتوبان کسایی انسداد مسیر تردد پیاده‌هاست که نباید اجازه داده شود که عابر پیاده‌ای از عرض جاده عبور و مرور کند.

رئیس پلیس‌راه‌های آذربایجان‌شرقی با انتقاد از اینکه رانندگان در حال رانندگی در اتوبان شهید کسایی تبریز اصلاً فاصله طولی را رعایت نمی‌کنند، ابراز داشت: خودرو‌ها به‌جای اینکه از همدیگر ۵۰ متر فاصله داشته باشند تنها ۲۰ سانتی‌متر فاصله طولی دارند و اگر خدای‌ناکرده در این حین حادثه‌ای رخ دهد شاهد تصادفات زنجیره‌ای در این محور خواهیم بود.

ناموران از فوت ۲۰۲ نفر طی سال‌جاری در جاده‌های آذربایجان‌شرقی بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و خاطرنشان کرد: فوت ۲۰۲ نفر در جاده‌های استان بر اثر حوادث رانندگی نگران‌کننده است این در حالی است که فقط در طول تیرماه ۶۲ نفر بر اثر حوادث رانندگی فوت کرده‌اند. 

 

انتهای پیام/ش

سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ علت عمده تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی

برچسب ها: حوادث ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.