مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:امروز یکی از اصلی ترین وظایف اهالی فرهنگ و هنر بیان تلاش ها و کار آمدی نظام است؛ البته این به معنای نگفتن نقد ها و نقص ها نیست.

به گزارش  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، محمدعلی انصاری در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اصفهان اظهار کرد: در این 8 ماه  ارتباط بسیاری با رسانه ها داشته ایم؛ کشور ما و نظام ما یک کشور و نظام فرهنگی است و مردم ما نیز قدر کار فرهنگی را می شناسند و آنچه ما را در دنیا ممتاز کرده همین جنبه های فرهنگی و ایمان است.
وی با بیان اینکه یکی از طمع های دشمن برای مبارزه با این کشور هجوم به حوزه های فرهنگی است و خوشبختانه مردم ما مومن و دوستدار نظام هستند، افزود: از سوی دیگر نظام سلطه نیز در حال سرمایه گذاری است و یکی از بستر بسیار مهم که غرب هم به آن رسیده همین حوزه فرهنگی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه امیدواریم متولیان فرهنگی و همه مردم فرهنگ دوست بتوانند آنچه رسالت دارند انجام دهند، تصریح کرد: در این میان رسانه ها نقش بسیار مهمی همواره در زمینه فرهنگ دارند و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ضرورت اطلاع رسانه به موقع نقش رسانه بسیار مهم و نقش آفرین است.
وی با بیان اینکه ما در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم و در این 40 سال تلخی و شیرینی های بسیاری را دیدیم اما در همه آنها آنچه بیشتر از همه به چشم می آید اقتدار و سربلندی ملت ایران و سرشکستگی دشمنان این ملت است، ادامه داد: این تصور غلطی است که نظام استکبار از همه فرصت های خود برای ضربه زدن به ما استفاده نکرده و اگر تاکنون کاری نکردند به این دلیل است که نتوانسته اند.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه امروز شرایط دشواری برای نظام ماست و دشمن در میان همه شیطنت ها بر سه نکته ناکار آمد جلوه دادن نظام و کشور، شکاف میان قشرها و بخش های مختلف در کشور و ایجاد یک فضای یأس و ناامیدی در میان مردم تلاش بسیار دارد، ابراز کرد: در این مورد همه مردم و مسئولان و اهالی فرهنگ وظیفه دارند تا هوشیار باشند و دست دشمن را بخوانند و مراقب باشند که گاهی بازی دشمن را نخورند؛ امروز یکی از اصلی ترین وظایف اهالی فرهنگ و هنر بیان تلاش ها و کار آمدی نظام است؛ البته این به معنای نگفتن نقد ها و نقص ها نیست.
وی بیان کرد: یک خبر و اطلاع رسانی دقیق و بجا می تواند شکاف های تبلیغاتی دشمن را سریع پر کند و گاهی با یک بی احتیاطی می شود از یک اتفاق کوچک یک مسئله بزرگ را ایجاد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درپاسخ به انتقاد خبرنگاری مبنی بر کم لطفی به اصحاب رسانه با اشاره به اینکه استفاده از واژه کم لطفی به اهالی فرهنگ و اصحاب رسانه چندان صحیح نیست هرچند کم کاری هایی بوده است و هرچند ما نشست خبری نداشته ایم اما جلسه با روزنامه ها داشته ایم، گفت: از روز معارفه خانواده من نیز به اصفهان آمده اند و پروازی نیستم و حتی یک روز هم مجردی در این شهر زندگی نکرده ام؛ از سوی دیگر هرکجا بنده مسئولیت گرفته ام آنجا را مهمترین جای دنیا فرض کرده ام و ساعت کاری برای من معنا ندارد.

وی با بیان اینکه من از مدیران پرسفر وزارت هم نیستم و شهدا نیز عشق من هستم؛ خاطر اهالی فرهنگ استان اصفهان هم خیالشان راحت که من صد در صد انرژی خود را برای اهالی فرهنگ گذاشته ام، اظهار داشت: نقدی که به من داشته شد درباره کم توجهی به رحلت مادر شهید ردانی پور قبول دارم که یکی از نقص های من هست و از خانواده این شهید و خانواده معظم شهدا عذرخواهی می کنم و این یک غفلت بوده و یقینا جبران خواهیم کرد.

حجت الاسلام انصاری درباره معضل هنرهای نمایشی و کم توجهی به آن بیان کرد: من به هنر و تئاتر اعتقاد دارم و حتی در جوانی با تئاتر عجین بوده ام، خوشبختانه با حوزه سینما نیز علاقه دارم اما اینکه از این ظرفیت چقدر توجه می شود من هم معتقدم که باید در این حوزه بیشتر تلاش کرد و از این ظرفیت استفاده کرد؛ البته جایگاه تئاتر باید بیشتر از این در اصفهان باشد و یکی از نواقص بزرگ اصفهان نداشتن یک جای مناسب ویژه تئاتر است؛ ما 5 طرح بزرگ فرهنگی را با حضور سرمایه گذار پیشنهاد دادیم که یکی از آنها مرکز «تئاتر شهر» در اصفهان است.

وی ادامه داد: حذف تئاتر از هنرستان هنرهای زیبا مورد رضایت ما هم نبوده که البته مشکل موجود در هنرستان نبود فضا بوده و تغییر نظام آموزش و حذف پیش دانشگاهی و افزودن یک سال به سالهای تحصیلی به این مسئله دامن زده است اما در آینده یقینا تئاتر از هنر های اصلی هنرستان هنرهای زیباست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درباره امنیت شغلی خبرنگاران گفت: ما یقینا در بسیاری از حوزه ها مشکل داریم اما در معاونت مطبوعاتی خود می بینم که همه دغدغه دارند و تا جایی که بتوانند مشکلات را برطرف می کنند اما همه مسائل دست ما نیست؛ قطعا با توجه به سختی کار خبرنگاران کارهای انجام شده در گذشته و آینده جوابگو نیست؛ اما بدانید در حوزه رسانه ها اصلی ترین و پرتلاش ترین افراد خود خبرنگاران هستند.

وی درباره تلاش های دشمن و هدف اسلام زدایی آن ابراز کرد: امیدواریم مسئولان بصیرت داشته باشند و خطرات و توطئه های دشمن را بخوانند؛ اینکه دشمن در صدد اسلام زدایی است شکی نیست اما معیار و ملاک هر کاری تعالیم دینی است و شکل و روش آن را قانون ترسیم می کند؛ اینکه ما برخی عناوین را ضد دین بدانیم جای بحث دارد؛ یقینا آنچه را که با ارزش های دینی جامعه مغایرت دارد ، هیچ کس نمی پسندد اما تفسیر های از این مسئله جای دقت و تأمل دارد؛ موسیقی و مجالس موسیقی نباید تعبیر به خلاف شرع بشود؛ البته هر کاری می تواند در جهت نادرست باشد؛ نصایح علما برای همه مسئولان یک نعمت است اما باید تعاملی میان همه بخش ها باشد.

حجت الاسلام انصاری افزود: ما تلاش داریم چیزی از ارزش های مردم نادیده گرفته نشود اما این به بهانه محدود کردن بیش از حد و افزودن ممنوعیت ها نیست؛ همچنین اداره ارشاد تنها متولی کنسرت ها نیست و تنها محتوای آن با این اداره است اما مسائل مرتبط با امنیت و موارد دیگر با نهاد های دیگر است؛ همچنین موسیقی مورد مخالفت بسیاری از علما نیست اما حواشی آن مورد مخالفت علما شده است و امیدواریم بتوانیم راهکاری ایجاد کنیم تا از همه ظرفیت های فرهنگی به صورت درست استفاده کنیم.
وی درباره کانون های فرهنگی مساجد گفت: حضور دولت و متولی فرهنگی در مساجد از کارهای خوب این سالهای اخیر است که افزون بر مسجد که محور کارهای فرهنگی است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر ساختاری تا مراکز شهرستان ها نفوذ دارد و پس از آن ساختاری برای آن تعریف نشده است.

انتهای پیام/

نشست خبری مدیر کل ارشاد اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.