در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه با کودک لجباز رفتار کنیم؟

یک روانشناس و مشاوره کودک و نوجوان گفت: تنبیه و بی توجهی به کودکان لجباز، زمینه ساز ایجاد تصویری نامطلوب از والدین در ناخودآگاه کودک است.

بهزاد قربانی روانشناس و مشاور کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: واژه لجباز معمولا درباره کودکان زیر 3 سال با احتیاط به کار می برند. چرا که در بیشتر این کودکان، این نوع واکنش رفتاری هدف دار نیست و کودک به علت مشکلات جسمی و یا تعارضات درونی، مشکلات خود را به صورت گریه، نق زدن، پرخاشگری، بی خوابی و امنتاع از خوردن غذا نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در این گونه موارد باید به دنبال پی بردن به علت مشکل و رفع آن بود، افزود: واکنش هایی نظیر تنبیه کودک لجباز و بی توجهی به او می تواند زمینه ساز ایجاد تصویری نامطلوب از والدین در ناخودآگاه کودک باشد که بعدها به شکل خشم هدف دار خود را نشان می دهد.


بیشتر بخوانید: با کودک قدرت طلب خود چه کنیم؟


قربانی در ادامه عنوان کرد: با کودکان لجباز باید مدارا کرد. در ابتدا باید زمینه های بروز لجبازی را در آنها شناسایی کرد و سپس کودک را از آنها دور کرد.

این روانشناس کودک و نوجوان تصریح کرد: به عنوان مثال کودکی را که در بازار از والدین می خواهد هر چیزی را برایش بخرند، نباید به بازار برد و باید همیشه درباره برآوردن خواسته هایش یک چیز دیگر مثل ابزار پلاستیکی را به جای ابزار واقعی جایگزین کرد و وسایل خطرناک را از دسترس کودک خارج نمود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کودکان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
وقتی بچه ای لجبازی میکنه باید بریم سر اصل مطلب . یعنی مادر کودک لجباز .
آخرین اخبار