در آستانه دیدار با رئیس کمیسیون اروپا؛

ترامپ باز هم برای متحدان تجاری آمریکا خط‌ و نشان کشید

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد هر کشوری که از توافق «منصفانه» با واشنگتن امتناع کند مشمول عوارض گمرکی بیشتری خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین پیام های توئیتری روز سه شنبه، به تعریف و تمجید از سیاست های تعرفه ای خود پرداخت و تهدید کرد هر کشوری که از توافق منصفانه با آمریکا امتناع کند مشمول عوارض گمرکی بیشتری خواهد شد.

او در نخستین پیام توئیتری خود نوشت: کشورهای که برای سالها  در تجارت به طور غیرمنصفانه ما را تهدید کرده اند برای مذاکره با واشنگتن می آیند. این باید چند سال پیش رخ می داد همانطور که یک ضرب المثل می گوید، دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!

ترامپ در یک پیام توئیتری دیگر نوشت: تعرفه ها فوق العاده هستند! کشوری که آمریکا را در مورد تجارت تهدید می کند یا منصفانه مذاکره می کند یا هدف تعرفه ها قرار می گیرد. به همین سادگی! و همه مذاکره می کنند. ما یک قلک هستیم که به سرقت رفته است. همه چیز عالی خواهد بود!

رئیس جمهور آمریکا در حالی چنین پیامی در حساب کاربری توئیتر منتشر کرده است که ژان کلود یونگر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا قرار است فردا چهارشنبه با ترامپ در کاخ سفید دیدار کند.

یونکر روز گذشته اظهار  داشت هیچ پیشنهادی درباره تجارت اتحادیه اروپا و آمریکا برای ترامپ تهیه نکرده است و به دنبال یک گفتگوی ساده است.

روابط تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا پس از آن رو به تنش نهاد که دونالد ترامپ تصمیم گرفت تعرفه های واردات آلومینیوم و فولاد به آمریکا را افزایش دهد. این تصمیم، اقدام تلافی جویانه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، چین و کانادا را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار